Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Påminnelse Bank Norwegian, när inkasso?

Hej !
Har släppt mina skulder nu . Dom här BANK NORWEGIAN är inte lite snabba med påminnelse . Fakturan skulle vara betald 28/12 . Igår !! 3/1 kom första påminnelsen . Har någon erfarenhet av BN ? Är dom lika snabba till inkasso ?

De kommer inte att skicka något till inkasso ännu. I mitt fall hotade de bara med att skicka till inkasso på 4:e fakturan efter att ha varit 3 månader efter.

Precis som föregående talare säger så är det den 4:e fakturan som du verkligen behöver sköta/betala för att inte skickas vidare. Vid det här skedet är allting uppsagt och du behöver betala in en lite större summa för att häva uppsägningen.

När det kommer till den fjärde månaden (när allting är uppsagt alltså) så brukar dom skicka vidare efter cirka två veckor. Alltså har man en del tid på sig. Dvs uppemot 4,5 månad totalt från första tillfället du är sen, men det är dumt att äventyra någonting. Kan man så ska man givetvis betala in så snabbt man kan trots att man har en del tid att springa på.
Så svaret på din fråga är: Det tar 4,5 månad cirka innan dom skickar dig vidare till externt inkassobolag. Du får även missbrukad kredit då.

Jag fick mitt uppsagt efter 4:e missade fakturan, då gick det fort. Dessförinnan skjöt jag på det lite genom att hela tiden betala in en faktura. Så länge man "bara" ligger 3 fakturor efter kan man hålla sig flytande länge. Tycker även dem var enkla att få göra avbetalningsplaner med. Jag ringde bara och sa att jag hade en situation och så höjde dem mitt månadsbelopp och klirade det jag låg efter med genom att baka in det i total skulden.

Jag fick mitt uppsagt efter 4:e missade fakturan, då gick det fort. Dessförinnan skjöt jag på det lite genom att hela tiden betala in en faktura. Så länge man "bara" ligger 3 fakturor efter kan man hålla sig flytande länge. Tycker även dem var enkla att få göra avbetalningsplaner med. Jag ringde bara och sa att jag hade en situation och så höjde dem mitt månadsbelopp och klirade det jag låg efter med genom att baka in det i total skulden.
Hej,

Vet att det är nästa 1 år sen ni skrev den här tråden 😊
Men försöker ställa fråga ändå.
Är det alltid efter 4 fakturor det sägs upp? Så om jag har 3 förfallna fakturor redan och den 4 förfaller på tisdag så kan jag betala in 1 faktura och det sägs inte upp även fast jag fått uppsägningsbrevet?

Hej,

Vet att det är nästa 1 år sen ni skrev den här tråden 😊
Men försöker ställa fråga ändå.
Är det alltid efter 4 fakturor det sägs upp? Så om jag har 3 förfallna fakturor redan och den 4 förfaller på tisdag så kan jag betala in 1 faktura och det sägs inte upp även fast jag fått uppsägningsbrevet?
Vet ju ej om det har förändrats, men jag sköt på det extremt länge genom att alltid betala in 1 och konstant ligga 3 fakturor efter.
Har du fått uppsägningsbrevet är det nog kanske kört då har det ju redan gått till uppsägning och då begär dem ju ofta in hela det förfallna beloppet för att det ej ska sägas upp,

Vet ju ej om det har förändrats, men jag sköt på det extremt länge genom att alltid betala in 1 och konstant ligga 3 fakturor efter.
Har du fått uppsägningsbrevet är det nog kanske kört då har det ju redan gått till uppsägning och då begär dem ju ofta in hela det förfallna beloppet för att det ej ska sägas upp,
Tack att du svara,
Jag har inte fått något uppsägningsbrev ännu men kommer väl nu i mitten av januari. Då är det 3 obetalda fakturor

Jag är osäker, dem kan ju ha blivit hårdare med åren. Skriv till dem och fråga? Vad är målet? Att du ska betala i kapp eller släppa?
Är målet att betala ikapp kan du be dem om hjälp att höja månadsinbetalningen tillfälligt så att du kommer ikapp alt förlänga betaltiden. Jag tyckte dem var väldigt hjälpsamma och hade ett extremt tålamod med mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp