Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
På väg mot kronofogden, frågetecken.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 393670" data-attributes="member: 3402"><p>Beror lite på från vinkel synvinkel man kollar. Som sagt det ena handläggaren ger avslag för tycker vissa inte är några problem.</p><p></p><p>Dessutom är 5 månader så lång väntetid på ny ansökan att om man blir nekad för färska lån exempel så är dom inte lika färska länge.</p><p></p><p>Men det finns 2 sätt att se detta på:</p><p></p><p>#1. Vad som är bäst för ”systemet” och där har du helt rätt. För systemet är det dåligt att det ligger massa ansökningar rullande hela tiden.</p><p></p><p>#2. För individen: Personen i fråga vill maximera sina chanser att bli beviljad skuldsanering och skuldfri så snart som möjligt. Då är rullande ansökan det bästa, speciellt med tanke på att nivån är väldigt olika mellan handläggare och vissa godkänner det andra nekar. Man gör inget olagligt i att ha rullande ansökan och därav inget fel heller i att maximera sina chanser.</p><p></p><p>Jag ser problemet och jag ser varför detta har blivit en vattendelare på forumet, ska man se till individen eller till systemet som helhet. Jag fick inledande i ansökan 1 men annars hade jag valt att prioritera tid och försöka få så många år som skuldfri som det någonsin går, därav hade jag egoistiskt valt rullande ansökan om jag blivit nekad.</p><p></p><p>Men jag känner mig också väldigt klar med alla underliggande problem sen länge tillbaka och väldigt mogen för skuldsanering, jag vet att det är en permanent lösning och ekonomisk rehabilitering för mig. Också en anledning att jag väljer 2. I mitt fall var det en passande strategi även om det inte egentligen är det för alla.</p><p></p><p>Kanske kaxigt att säga: men jag anser mig ha förtjänat en skuldsanering och att det är något jag bara ska ha så snart som möjligt, alla problem utom de ekonomiska från lånen ligger egentligen flera år bakom mig och alla lån är ensamt mina. därav #2 - accepterar dock om andra tycker olika då jag vet att det är en egoistisk syn.</p><p></p><p>Man kan väll kanske säga att i vissa fall är det mer motiverat med rullande ansökan vid avslag än i andra fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 393670, member: 3402"] Beror lite på från vinkel synvinkel man kollar. Som sagt det ena handläggaren ger avslag för tycker vissa inte är några problem. Dessutom är 5 månader så lång väntetid på ny ansökan att om man blir nekad för färska lån exempel så är dom inte lika färska länge. Men det finns 2 sätt att se detta på: #1. Vad som är bäst för ”systemet” och där har du helt rätt. För systemet är det dåligt att det ligger massa ansökningar rullande hela tiden. #2. För individen: Personen i fråga vill maximera sina chanser att bli beviljad skuldsanering och skuldfri så snart som möjligt. Då är rullande ansökan det bästa, speciellt med tanke på att nivån är väldigt olika mellan handläggare och vissa godkänner det andra nekar. Man gör inget olagligt i att ha rullande ansökan och därav inget fel heller i att maximera sina chanser. Jag ser problemet och jag ser varför detta har blivit en vattendelare på forumet, ska man se till individen eller till systemet som helhet. Jag fick inledande i ansökan 1 men annars hade jag valt att prioritera tid och försöka få så många år som skuldfri som det någonsin går, därav hade jag egoistiskt valt rullande ansökan om jag blivit nekad. Men jag känner mig också väldigt klar med alla underliggande problem sen länge tillbaka och väldigt mogen för skuldsanering, jag vet att det är en permanent lösning och ekonomisk rehabilitering för mig. Också en anledning att jag väljer 2. I mitt fall var det en passande strategi även om det inte egentligen är det för alla. Kanske kaxigt att säga: men jag anser mig ha förtjänat en skuldsanering och att det är något jag bara ska ha så snart som möjligt, alla problem utom de ekonomiska från lånen ligger egentligen flera år bakom mig och alla lån är ensamt mina. därav #2 - accepterar dock om andra tycker olika då jag vet att det är en egoistisk syn. Man kan väll kanske säga att i vissa fall är det mer motiverat med rullande ansökan vid avslag än i andra fall. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
På väg mot kronofogden, frågetecken.
Topp