Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

På väg mot en hållbar ekonomisk tillvaro. Råd inför samlingslån nr 2.

Hej forumet,

Jag har haft stor nytta av all information och tips som getts här. Därav har jag emellanåt försökt återgälda genom att ge tips och råd utifrån mina kunskapsområden. Jag skriver annars aldrig i olika forum.
Jag fick ett samlingslån 4 juni som är helt ok, men viktigast av allt var att jag väsentligt förbättrade min svåra situation. Gick back månatligen innan dess. Nu har jag ännu bättre förutsättningar men högre blancolån (löste i juni mkt utanför Uc). Jag ska ändå inte göra nåt förrän tidigast 5sep. Funderar på vänta till nästa uppdatering då jag tänkt amortera ner en kredit rätt mkt. Undrar hur stor inverkan det kan få på betyget. Vad är en bra kvot på krediten? Jag har inget annat jag kan förbättra till dess. Avslutade en kredit i samband med juni lånet, fick lite motstridiga uppgifter om vad som var bäst för betyget. Avslutad eller nollad kredit. Hur som helst kändes det symboliskt bra att avsluta den.
Målet är att byta ut Remember där jag har hela 22% i ränta…
inkomst 540’
Underskott 140’
Uc 2,7
2 ff en går ut i oktober.

Blanco uppdelat på 3 varav Remember är värst.
remember 380’ 22%
marginal 140’ 15%
BN 360 13%
Löser Remember om jag får lånet.
Northmill 49’/50’ 20%.
jag har en relativ hög skuldsättning men är ute efter att lösa in lånet och utgår i så fall att det blir med inlösenkrav.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp