Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
På rätt stig..
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anann" data-source="post: 147726" data-attributes="member: 4755"><p>Äger ni gemensamt boende? Är det utmätning på gång? Av det du skriver får jag uppfattningen att du riskerar mycket själv genom din mans situation. Jag tror du får bestämma dig för vad som är viktigast för dig, att dela allt med din man även hanns skulder eller se till din egen situation och dina barns, vilket på sikt gynnar er båda gemensamt. Kan ni prova, räkna och fundera på lösningar, om ni delar er ekonomi? Oftast är det ju bra med medsökande på lån men du är inte alls hjälpt av din man nu när han har anmärkningar, viktigt att du inte får det, prio ett skulle jag säga och det som kan rädda er på sikt. Testa gör fyra budgetar som sträcker sig fram till det datum då ni enskilt eller tillsammans kan söka lån igen, en för hans personliga lån, en för era gemensama vardagskostnader där ni bidrar procentuellt efter inkomst, en för dina personliga kostnader och en för sms lån. Försök tänk att detta gäller bara till det datum ni kan söka lån och att det blir bättre och annorlunda då. Se över era fasta kostnader, säg upp alla abonnemang ni inte behöver, ställ bilen och cykla om det går, sälj allt, kan ni hyra ut något? rum?, jobba extra är bra, det ser ju såklart bra ut på ucn också när inkomsten uppdateras. Du skriver inget om era inkomster men det är ju inga jättestora belopp din man har hos inkasso och KF eller lånen. Jag tror ni kan klara detta om ni bestämmer er och inget oförutsätt händer som sjukdom, jättedyra saker som går sönder osv. Din mans inställning är avgörande. Förväntar han sig att du ska betala hans skulder? Har han tagit lånen som gav honom anmärkningar för familjens bästa eller sig själv? Av det du skriver verkar det som att din situation är så mycket bättre än din mans, var rädd om det. Om ni inte riskerar utmätning av hus pga hans skulder så är det nog bättre för din situation om han betalar alla sina skulder själv och kan han inte så får det gå till kf och och inkasso. Ju fortare du själv kommer i ordning ju fortare kan du hjälpa till betala av hans kf och inkasso skulder osv, om det är det du vill. Börja med att prata med varandra, ska ni ha det lika dåligt båda två eller räcker det att din man har det nu så kan du vara behjälplig längre fram. Vad tror du om det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anann, post: 147726, member: 4755"] Äger ni gemensamt boende? Är det utmätning på gång? Av det du skriver får jag uppfattningen att du riskerar mycket själv genom din mans situation. Jag tror du får bestämma dig för vad som är viktigast för dig, att dela allt med din man även hanns skulder eller se till din egen situation och dina barns, vilket på sikt gynnar er båda gemensamt. Kan ni prova, räkna och fundera på lösningar, om ni delar er ekonomi? Oftast är det ju bra med medsökande på lån men du är inte alls hjälpt av din man nu när han har anmärkningar, viktigt att du inte får det, prio ett skulle jag säga och det som kan rädda er på sikt. Testa gör fyra budgetar som sträcker sig fram till det datum då ni enskilt eller tillsammans kan söka lån igen, en för hans personliga lån, en för era gemensama vardagskostnader där ni bidrar procentuellt efter inkomst, en för dina personliga kostnader och en för sms lån. Försök tänk att detta gäller bara till det datum ni kan söka lån och att det blir bättre och annorlunda då. Se över era fasta kostnader, säg upp alla abonnemang ni inte behöver, ställ bilen och cykla om det går, sälj allt, kan ni hyra ut något? rum?, jobba extra är bra, det ser ju såklart bra ut på ucn också när inkomsten uppdateras. Du skriver inget om era inkomster men det är ju inga jättestora belopp din man har hos inkasso och KF eller lånen. Jag tror ni kan klara detta om ni bestämmer er och inget oförutsätt händer som sjukdom, jättedyra saker som går sönder osv. Din mans inställning är avgörande. Förväntar han sig att du ska betala hans skulder? Har han tagit lånen som gav honom anmärkningar för familjens bästa eller sig själv? Av det du skriver verkar det som att din situation är så mycket bättre än din mans, var rädd om det. Om ni inte riskerar utmätning av hus pga hans skulder så är det nog bättre för din situation om han betalar alla sina skulder själv och kan han inte så får det gå till kf och och inkasso. Ju fortare du själv kommer i ordning ju fortare kan du hjälpa till betala av hans kf och inkasso skulder osv, om det är det du vill. Börja med att prata med varandra, ska ni ha det lika dåligt båda två eller räcker det att din man har det nu så kan du vara behjälplig längre fram. Vad tror du om det? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
På rätt stig..
Topp