Sommaren 2017 fick jag rådet av min bank och här på forumet att släppa allt. Efter drygt tio års lånespiral gick det inte längre, alla snabbkrediter som fanns på marknaden utnyttjade till max och inget samlingslån för att städa upp "en sista gång sen aldrig mer". Jag släppte inget, det det var aldrig ett alternativ. Jag fick en del hjälp med det värsta av närstående. Sen har jag väntat och väntat och väntat på att min UC ska bli "Mycket bra" och att alla förfrågningar ska försvinna. Har tagit del av många goda råd och livsöden här på forumet, fler som våndas och väntar. Så en dag var uc på 0,2 och sen har jag sökt och fått samlingslån, flera stycken, med lösenkrav såklart. Och nu är det klart och färdigt. När jag får lön i morgon och har betalat mina lån och vanliga räkningar så kommer jag att ha pengar över till jag får lön nästa gång. Jag har stora skulder men vettiga räntor och ok månadskostnad även om något skulle hända.
Det känns jättekonstigt och jättetomt och jag vet knappt vad jag ska göra eller tänka på. Håller tummarna för er andra här på forumet som kämpar på. Mitt bästa tips är att snygga till UCn, sänk eller ta bort underskott av kapital, vänta ut alla förfrågningar, sälj allt och lev billigt, om man måste låna ta lån som inte syns på UC eller bisnod tills UCn är bra. Det är värt att vänta på och lättare få lån med ok ränta som faktiskt går att betala av även om det tar tid. Det tar mycket tid och energi att ständigt jaga lån och få det att gå ihop, betala av vissa krediter och sen ta ut allt och betala nästa och nästa och nästa. En del snabblåneföretag där jag varit stammis en massa år kommer nog att få det tufft nu när jag lagt av. Det känns bra. Om jag blir rik ska jag öppna egen bank och låna ut utan ränta.
Det känns jättekonstigt och jättetomt och jag vet knappt vad jag ska göra eller tänka på. Håller tummarna för er andra här på forumet som kämpar på. Mitt bästa tips är att snygga till UCn, sänk eller ta bort underskott av kapital, vänta ut alla förfrågningar, sälj allt och lev billigt, om man måste låna ta lån som inte syns på UC eller bisnod tills UCn är bra. Det är värt att vänta på och lättare få lån med ok ränta som faktiskt går att betala av även om det tar tid. Det tar mycket tid och energi att ständigt jaga lån och få det att gå ihop, betala av vissa krediter och sen ta ut allt och betala nästa och nästa och nästa. En del snabblåneföretag där jag varit stammis en massa år kommer nog att få det tufft nu när jag lagt av. Det känns bra. Om jag blir rik ska jag öppna egen bank och låna ut utan ränta.