Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Orolig för min ekonomiska situation
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tummen" data-source="post: 395846" data-attributes="member: 9202"><p>Hej, behöver skriva av mig min ångest över min ekonomi. Jag har ett beteende som jag behöver få hjälp med, jag handlar på kredit och har levt över mina tillgångar. Det har gått lite i perioder men de sista 6 åren har det blivit sämre och sämre.</p><p>Nu har jag sammanlagda skulder på 1 047 286 kr. Bolån, blanco och kredit är hos samma bank, swedbank.</p><p></p><p>Bolån 567 000 kr Bunden ränta: 4,480 %</p><p>Bolån 172 000 kr Rörlig ränta: 5,940 %</p><p></p><p>Blancolån 156 548 kr ränta: 7,7 %</p><p>Blancolån 54 996 kr ränta: 10,820 %</p><p>Blancolån 26 934 kr ränta: 9,660 %</p><p></p><p>Kredit 65 276 kr ränta: 14,95 %</p><p></p><p>Visma 4532 kr ränta 12 %</p><p>Finns avbetalningsplan med 900 kr/mån kommande 6 månader.</p><p></p><p>Totalt 11 346 kr per månad.</p><p></p><p>Jag jobbar halvtid, fast anställning, ej möjlighet att gå upp i tid där. Har ett timvikariat där jag jobbar ca 20-25 procent i månaden. Har jobbat heltid tidigare (annan anställning) men på grund av psykisk ohälsa klarar jag inte av att återgå till ett liknande jobb igen.</p><p></p><p>Bor med sambo och två barn, det ena barnet halvtid.</p><p></p><p>Hyra 3900 kr, bostadsrätt.</p><p></p><p>Inkomst från halvtid efter skatt: ca 15 500 kr.</p><p>Inkomst från timvikariat i snitt, efter skatt: 7500 kr.</p><p></p><p>Min sambo betalar halva hyran och vi delar på utgifter som rör barn och hushållet, livsmedel och förbrukningsvaror. Jag betalar el, bredbandsabonnemang, osv. Min sambo har ett hus där han betalar motsvarande utgifter, el, bredband osv. Vi tillbringar (bor) i huset på helger och mer på sommarhalvåret. Min sambo har inte fast inkomst, det varierar mycket och jag har egentligen inte insyn i hans ekonomi men jag försöker vara öppen och har berättat om mina skulder och min oro över ekonomin. Vi planerar att sälja bostadsrätten (som jag äger själv och står ensam på bolånen) och flytta till huset. En del praktiska omständigheter och barns boende komplicerar den processen men ambitionen är att sälja och då sjunker mina (våra) månadskostnader och det känns mer görbart att kunna betala av blanco och kredit. Min sambo har inga bolån på huset.</p><p></p><p>Det värsta och svåraste är att jag inte litar på mig själv att hamna i det här igen. Hur slutar jag att missbruka krediter? Blancolånen har uppkommit genom att jag betalat av krediter, over and over again. Jag är så trött på mig själv och mitt beteende.</p><p></p><p>Vilken skuld bör jag prioritera, är lite tunnelseende just nu och rädd att inte klara betalningarna nu och framåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tummen, post: 395846, member: 9202"] Hej, behöver skriva av mig min ångest över min ekonomi. Jag har ett beteende som jag behöver få hjälp med, jag handlar på kredit och har levt över mina tillgångar. Det har gått lite i perioder men de sista 6 åren har det blivit sämre och sämre. Nu har jag sammanlagda skulder på 1 047 286 kr. Bolån, blanco och kredit är hos samma bank, swedbank. Bolån 567 000 kr Bunden ränta: 4,480 % Bolån 172 000 kr Rörlig ränta: 5,940 % Blancolån 156 548 kr ränta: 7,7 % Blancolån 54 996 kr ränta: 10,820 % Blancolån 26 934 kr ränta: 9,660 % Kredit 65 276 kr ränta: 14,95 % Visma 4532 kr ränta 12 % Finns avbetalningsplan med 900 kr/mån kommande 6 månader. Totalt 11 346 kr per månad. Jag jobbar halvtid, fast anställning, ej möjlighet att gå upp i tid där. Har ett timvikariat där jag jobbar ca 20-25 procent i månaden. Har jobbat heltid tidigare (annan anställning) men på grund av psykisk ohälsa klarar jag inte av att återgå till ett liknande jobb igen. Bor med sambo och två barn, det ena barnet halvtid. Hyra 3900 kr, bostadsrätt. Inkomst från halvtid efter skatt: ca 15 500 kr. Inkomst från timvikariat i snitt, efter skatt: 7500 kr. Min sambo betalar halva hyran och vi delar på utgifter som rör barn och hushållet, livsmedel och förbrukningsvaror. Jag betalar el, bredbandsabonnemang, osv. Min sambo har ett hus där han betalar motsvarande utgifter, el, bredband osv. Vi tillbringar (bor) i huset på helger och mer på sommarhalvåret. Min sambo har inte fast inkomst, det varierar mycket och jag har egentligen inte insyn i hans ekonomi men jag försöker vara öppen och har berättat om mina skulder och min oro över ekonomin. Vi planerar att sälja bostadsrätten (som jag äger själv och står ensam på bolånen) och flytta till huset. En del praktiska omständigheter och barns boende komplicerar den processen men ambitionen är att sälja och då sjunker mina (våra) månadskostnader och det känns mer görbart att kunna betala av blanco och kredit. Min sambo har inga bolån på huset. Det värsta och svåraste är att jag inte litar på mig själv att hamna i det här igen. Hur slutar jag att missbruka krediter? Blancolånen har uppkommit genom att jag betalat av krediter, over and over again. Jag är så trött på mig själv och mitt beteende. Vilken skuld bör jag prioritera, är lite tunnelseende just nu och rädd att inte klara betalningarna nu och framåt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Orolig för min ekonomiska situation
Topp