Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Onea, skickar de oxå till Gothia

Någon som vet om Onea skickar vidare till Gothia el blir det kronofogden direkt?? vivus hotade med kronofogden men de skickade till Gothia.

När jag hade Onea för något år sedan hade dom ett eget inkassobolag...

Hur snabbt skickar de till inkasso?
När skickades lånet till gothia?
Hur nyligen var det?

Tacksam för svar

Onea eller onanera som jag kallar dom för ( ursäkta ) är de värsta av de värsta.
De har jagat mig via mejl, sms och samtal varje dag i flera månader. Detta trots att jag vid upprepade tillfällen sagt att de fick skicka det till KFM då jag släppt alla mina skulder.
Ren terror. Förstår såklart att de vill ha sina pengar.

Vivus inkasso sa hela tiden att min skuld var påväg till kronofogden, helt plötsligt fick jag ett brev från Gothia ...

Vivus inkasso sa hela tiden att min skuld var påväg till kronofogden, helt plötsligt fick jag ett brev från Gothia ...
Då håller via tummarna att det blir så med min skuld också. Fick det här svaret idag när jag mailade och bad om en omförhandling av avbetalningsuppgörelsen:

”Hej xxxxx, tack för ditt mail!

Vi godkänner inte ditt förslag. Vi har gjort vårt bästa för att hjälpa dig med en räntefri återbetalning men du har inte förhållit dig till villkoren och det avtalade förfallodatumet.

Vi kommer nu att handlägga ditt ärende vidare för betalningsföreläggande hos kronofogden om fullständig betalning uteblir.”

Avskyr verkligen det här bolaget av hela mitt hjärta.

Då håller via tummarna att det blir så med min skuld också. Fick det här svaret idag när jag mailade och bad om en omförhandling av avbetalningsuppgörelsen:

”Hej xxxxx, tack för ditt mail!

Vi godkänner inte ditt förslag. Vi har gjort vårt bästa för att hjälpa dig med en räntefri återbetalning men du har inte förhållit dig till villkoren och det avtalade förfallodatumet.

Vi kommer nu att handlägga ditt ärende vidare för betalningsföreläggande hos kronofogden om fullständig betalning uteblir.”

Avskyr verkligen det här bolaget av hela mitt hjärta.

Varför avskyr du det här bolaget? Du har inte förhållit dig till villkoren och det avtalade förfallodatumet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp