Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea, Creditsafe?

Hej,
Skulle någon som nyligen tagit lån från 4finanse kunna bekräfta att de fortfarande tar creditsafe?

Får inte under några som helst omständigheter dra på mig en Bisnode eller UC förfrågan.

Någon som ganska nyligen vet att 30 000 från Onea är Creditsafe?

"Jag vet att man ska hålla sig långt borta ftån 4finance och deras vidriga räntor + support men har man inget val så har man inte.."

Vore toppen om någon med hyfsat ny erfarenhet kan bekräfta 100% creditsafe..

I mars tog de creditsafe. Jag dubbelkollade mitt kivra nu. Smidigt att söka o få utbetalning men jädra tjat sen kring förfallodagen.

Dom har helt ändrat sina regler nu. Har lånat varje månad i ett år av dem.
Nu i april var det stopp.
Så jag tror inte dom jobbar med cs längre.

Mvh
NM

Löste på hemsidan att de tar Instantor vet inte om de enbart tar det nu eller båda Creditsafe och Instantor

Sådär nu är det äntligen slut med Onea. Har i omgångar lånat där och betalat in dyra pengar i förlängningar. Men igår när jag skulle logga in för att göra ett uttag så här lite innan lön för att täcka lite utgifter, så krävde de plötsligt både inskickande av lönespecifikation och ville helst att jag skulle verifiera mig med instantor. Fat chance säger jag, de jäklarna har ingenting i min bank att göra.

Så även om det inte var mitt eget val så känns det grymt skönt för nu har jag mailat till dem och sagt rakt ut vad jag tycker om deras urusla kundbemötande och sätt att agera. Skulden kommer betalas av så snart jag kan och sedan blir det spärr både hos dem och vivus. De har tjänat grymma pengar på mig genom åren för egentligen onödiga saker.

Det är alldeles för lätt att få sådana här skitlån så ibland är det här det bästa som kan hända. Hoppas fler här inne blir lika arga och kan som jag sätta stopp för sitt eget åtagande.

Jag vet ju själv hur svårt det är att vara i lånekarusellen och jag har inte så många lån idag, men nu stryker jag två till från listan där jag kommer totalspärra mig efter att jag betalt in (skatteåterbäringen räddar mycket)

Så funderar ni på onea eller vivus. Tänk igen. De är inte värda era pengar och er tid!!!

Det går att spärra sig innan skulden är betald, det har jag gjort hos både vivus och onea. Vill inte hamna mer i klorna hos dom än jag redan är.

Vill bara instämma på vad många andra säger hur dåligt kundbemötande de har OCH hur vansinnigt jobbiga de är om man inte betalar till förfallodagen, de ringer typ konstant samtidigt som att de masskickar SMS, och får de inte tag på dig per telefon skickar de automatiskt ett SMS om att de föröskt att nå dig för att inte glömma alla mail man får, jag blir tokstressad av dem.
Jag skulle göra vad som helst för att slippa ha med dem att göra.

Är de värre än TrustBuddy var på sin tid? De kunde verkligen konsten att terrorisera en när man var sen med en betalning.
Har aldrig varit sen med någon betalning till 4Finance så jag har ingen erfarenhet av dessa.

Är de värre än TrustBuddy var på sin tid? De kunde verkligen konsten att terrorisera en när man var sen med en betalning.
Har aldrig varit sen med någon betalning till 4Finance så jag har ingen erfarenhet av dessa.
Ja, min personliga erfarenhet är att Vivus och Onea var mycket värre än Trustbuddy och Trustbuddy gick att resonera med utan att de fick en att känna som en usel mindre värd människa för att man var skuldsatt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp