Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Onödigt hård kritik mot Smslån-företag
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="turnaround" data-source="post: 52424" data-attributes="member: 2305"><p>Alltså... SMS-lån har hjälp mig några gånger förr om åren när jag vetat om att jag har en intäkt längre fram, men behöver pengar direkt, vid flytt, när bilskatten ska betalas osv, och jag tycker att personligt ansvar ska spela en stor roll i dessa sammanhang, det är inte bara att låna hos alla och hoppas det löser sig längre fram. Så, egentligen tycker jag själva företeelsen med microlån är en bra idé (den har ju trots allt vunnit nobels fredspris), men så som den implementerats i Sverige och västvärlden är riktigt, riktigt illa. Mycket hade lösts om de samkörde sina register så att det helt enkelt inte gick att låna hos flera, eller att det styrdes upp hårdare med lagar om ordentlig kreditkontroll. Som det har varit hittills kan man nog få in några hundra tusen på mycket kort tid utan en enda riktig förfrågan (och det har gjorts, flera gånger, för att finansiera terror i form av personer som gör så och sedan reser till IS-kontrollerade områden).</p><p></p><p>Så jag är för SMS-lån, men inte i nuvarande form. Det är alldeles för lätt att dra på sig ett omöjligt skuldberg på väldigt kort tid - och det sitter personer och blir sjukt rika på det.</p><p></p><p>Vad gäller UC så är det ett skämt. De ser inte alla skulder ändå avgör det så mycket. <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a> är ingen vidare lösning då de "riktiga" bankerna ändå inte är med där. Du får inget Nordealån den vägen. Samtidigt, om man känner till spelreglerna (vilket mycket få gör), kan man vända det till sin fördel och "gömma" lån som inte syns hos UC och på så sätt förbättra sitt kreditbetyg,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="turnaround, post: 52424, member: 2305"] Alltså... SMS-lån har hjälp mig några gånger förr om åren när jag vetat om att jag har en intäkt längre fram, men behöver pengar direkt, vid flytt, när bilskatten ska betalas osv, och jag tycker att personligt ansvar ska spela en stor roll i dessa sammanhang, det är inte bara att låna hos alla och hoppas det löser sig längre fram. Så, egentligen tycker jag själva företeelsen med microlån är en bra idé (den har ju trots allt vunnit nobels fredspris), men så som den implementerats i Sverige och västvärlden är riktigt, riktigt illa. Mycket hade lösts om de samkörde sina register så att det helt enkelt inte gick att låna hos flera, eller att det styrdes upp hårdare med lagar om ordentlig kreditkontroll. Som det har varit hittills kan man nog få in några hundra tusen på mycket kort tid utan en enda riktig förfrågan (och det har gjorts, flera gånger, för att finansiera terror i form av personer som gör så och sedan reser till IS-kontrollerade områden). Så jag är för SMS-lån, men inte i nuvarande form. Det är alldeles för lätt att dra på sig ett omöjligt skuldberg på väldigt kort tid - och det sitter personer och blir sjukt rika på det. Vad gäller UC så är det ett skämt. De ser inte alla skulder ändå avgör det så mycket. [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL] är ingen vidare lösning då de "riktiga" bankerna ändå inte är med där. Du får inget Nordealån den vägen. Samtidigt, om man känner till spelreglerna (vilket mycket få gör), kan man vända det till sin fördel och "gömma" lån som inte syns hos UC och på så sätt förbättra sitt kreditbetyg, [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Onödigt hård kritik mot Smslån-företag
Topp