Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Onödigt hård kritik mot Smslån-företag
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte" data-source="post: 52412"><p>Hej, jag har läst detta forum under en månads tid kanske.</p><p>Jag har tyvärr gedigen erfarenhet av lån i alla dess former samt både från traditionella banker samt smslån / kreditinstitut.</p><p>OBS! Lång text, reflektion av mina erfarenheter - diskussionsunderlag!</p><p></p><p>Med denna erfarenhet vill jag lufta mina åsikter, jag tycker kanske att folk tänker lite för instängt ibland gällande denna bransch.</p><p>Innan jag börjar vill jag först & främst meddela att jag suttit rejält i botten av detta, jag tragglar mig framåt med minimum-fakturor och avbetalningar och diverse..</p><p></p><p>Så, till själva syftet med tråden.</p><p></p><p>SMS- Lån är en bra idé - för alla.</p><p>Behöver du - i sammanhanget sett - ett ringa belopp snabbt & lätt för en oförutsedd utgift, eller om krogen blev bra mycket dyrare än tänkt, så är denna form av lån bra.</p><p>Om du vet med dig att du kommer betala tillbaka i tid, du får in pengar i framtiden - så ser jag inga problem med dessa lån - att räntorna är höga spelar ingen som helst roll om du håller dig inom 30 / 60 / 90 dagars-parametrarna - det är det faktiska beloppen som styr.</p><p></p><p>Visar det sig dock att du börjar ta lån lite varstans, ja - då blir det ett problem. Det kommer många fakturor, och du drunknar.</p><p>Hur kan jag då mena att SMS - Lån är en bra idé, framförallt när jag sitter i skiten själv?</p><p></p><p>Jo, det är de traditionella bankerna som har gjort denna bransch till vad den är.</p><p>De svenska stor-bankerna äger UC - kanske inte alla som visste - ett djävulens redskap för att hindra människor att få hjälp, att hävda att det hindrar människor från överskuldsättning är en skuggridå.</p><p></p><p>Vem vänder sig till banken för att låna runt omkring 10-15 K ? - Väldigt få, enbart på grund av UC, och gör man det iallafall, så belastar du din kreditvärdighet i 12 månader för ett - i sammanhanget - ringa belopp. </p><p></p><p></p><p>Ponera att du har 45 förfrågningar, förmodligen är de senaste 30 nekade, och säg att du då har 3 aktiva lån - på totalt 50 - 100 K - du har stabil inkomst, inga bet.anm.</p><p>- Anledningen till alla dina FF är att du vände dig till "seriösa" banker först, alla sa nej, sedan vände du dig till mindre aktörer , som också sade nej på grund av de FF du fick för föregående försök, sedan vänder du dig till SMS-lånebolagen , och även där nej - en väldigt vanlig sits.</p><p></p><p>Sitter du då mer i skiten, rent ekonomiskt, än vad du gjorde från början? NEJ.</p><p>Enda anledningen till att ingen vill hjälpa dig är för att systemet baserar sig på oerhört mycket på FF (inte bara, men väldigt mycket).</p><p>Systemet bör enbart rikta in sig på skuldsättning, har din skuld ökat med dessa 30-35 FF? Nej, varför kan du då inte få låna? Det är ju skuldsättningen som ska vara primär information.</p><p></p><p>Och med detta system kommer helt plötsligt tjänster som <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a>, <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/40" target="_blank">Freedom Finance</a>, <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9011" target="_blank">Zmarta</a> - etc etc ... - 1 upplysning - 20 banker!</p><p></p><p>Man kan ju undra, äger storbankerna även dessa tjänster på ett eller annat sätt?</p><p>För att göra ansökan på egen hand nuförtiden är ju helt onödigt, och bara dumt med dagens system (läs UC). </p><p></p><p>Så, min reflektion som jag vill kasta ut och testa på övriga - är det verkligen SMS-låneföretagen som är "bad guys" - och banker som Nordea, Seb, handelsbanken & swedbank "good guys"?</p><p></p><p>Eller är det så att de 4 ovannämnda bankerna sätt att arbeta och ovilja att hjälpa människor som behöver det som mest, som gör att smslåne branschen är så oerhört lukrativ.</p><p>Jag har kommit fram till det sistnämnda iallafall. </p><p>Om bankerna faktiskt hade hjälpt människor som ligger i skuldsättning, det finns så mycket mer människor som kan betala sina lån om dom får lite hjälp med att samla ihop misstag & dåliga val - men bankerna väljer att inte göra det. </p><p></p><p>Så rikta kritiken dit istället.</p><p>Sedan kan man ha en moralisk aspekt gällande SMS-låneföretagen möjligen , men moral & etik är kanske inte det man ska diskutera.</p><p></p><p>Någon som håller med, delvis - helt? inte alls. </p><p>Är jag galen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte, post: 52412"] Hej, jag har läst detta forum under en månads tid kanske. Jag har tyvärr gedigen erfarenhet av lån i alla dess former samt både från traditionella banker samt smslån / kreditinstitut. OBS! Lång text, reflektion av mina erfarenheter - diskussionsunderlag! Med denna erfarenhet vill jag lufta mina åsikter, jag tycker kanske att folk tänker lite för instängt ibland gällande denna bransch. Innan jag börjar vill jag först & främst meddela att jag suttit rejält i botten av detta, jag tragglar mig framåt med minimum-fakturor och avbetalningar och diverse.. Så, till själva syftet med tråden. SMS- Lån är en bra idé - för alla. Behöver du - i sammanhanget sett - ett ringa belopp snabbt & lätt för en oförutsedd utgift, eller om krogen blev bra mycket dyrare än tänkt, så är denna form av lån bra. Om du vet med dig att du kommer betala tillbaka i tid, du får in pengar i framtiden - så ser jag inga problem med dessa lån - att räntorna är höga spelar ingen som helst roll om du håller dig inom 30 / 60 / 90 dagars-parametrarna - det är det faktiska beloppen som styr. Visar det sig dock att du börjar ta lån lite varstans, ja - då blir det ett problem. Det kommer många fakturor, och du drunknar. Hur kan jag då mena att SMS - Lån är en bra idé, framförallt när jag sitter i skiten själv? Jo, det är de traditionella bankerna som har gjort denna bransch till vad den är. De svenska stor-bankerna äger UC - kanske inte alla som visste - ett djävulens redskap för att hindra människor att få hjälp, att hävda att det hindrar människor från överskuldsättning är en skuggridå. Vem vänder sig till banken för att låna runt omkring 10-15 K ? - Väldigt få, enbart på grund av UC, och gör man det iallafall, så belastar du din kreditvärdighet i 12 månader för ett - i sammanhanget - ringa belopp. Ponera att du har 45 förfrågningar, förmodligen är de senaste 30 nekade, och säg att du då har 3 aktiva lån - på totalt 50 - 100 K - du har stabil inkomst, inga bet.anm. - Anledningen till alla dina FF är att du vände dig till "seriösa" banker först, alla sa nej, sedan vände du dig till mindre aktörer , som också sade nej på grund av de FF du fick för föregående försök, sedan vänder du dig till SMS-lånebolagen , och även där nej - en väldigt vanlig sits. Sitter du då mer i skiten, rent ekonomiskt, än vad du gjorde från början? NEJ. Enda anledningen till att ingen vill hjälpa dig är för att systemet baserar sig på oerhört mycket på FF (inte bara, men väldigt mycket). Systemet bör enbart rikta in sig på skuldsättning, har din skuld ökat med dessa 30-35 FF? Nej, varför kan du då inte få låna? Det är ju skuldsättningen som ska vara primär information. Och med detta system kommer helt plötsligt tjänster som [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL], [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/40"]Freedom Finance[/URL], [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9011"]Zmarta[/URL] - etc etc ... - 1 upplysning - 20 banker! Man kan ju undra, äger storbankerna även dessa tjänster på ett eller annat sätt? För att göra ansökan på egen hand nuförtiden är ju helt onödigt, och bara dumt med dagens system (läs UC). Så, min reflektion som jag vill kasta ut och testa på övriga - är det verkligen SMS-låneföretagen som är "bad guys" - och banker som Nordea, Seb, handelsbanken & swedbank "good guys"? Eller är det så att de 4 ovannämnda bankerna sätt att arbeta och ovilja att hjälpa människor som behöver det som mest, som gör att smslåne branschen är så oerhört lukrativ. Jag har kommit fram till det sistnämnda iallafall. Om bankerna faktiskt hade hjälpt människor som ligger i skuldsättning, det finns så mycket mer människor som kan betala sina lån om dom får lite hjälp med att samla ihop misstag & dåliga val - men bankerna väljer att inte göra det. Så rikta kritiken dit istället. Sedan kan man ha en moralisk aspekt gällande SMS-låneföretagen möjligen , men moral & etik är kanske inte det man ska diskutera. Någon som håller med, delvis - helt? inte alls. Är jag galen? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Onödigt hård kritik mot Smslån-företag
Topp