Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Onödigt hård kritik mot Smslån-företag
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Groda12345" data-source="post: 109147"><p>UC gör det inte svårt att låna.. UC gör det svårt för människor som är skuldsatta eller har ett riskfyllt beteende att låna. Majoriteten av svenskarna har en UC risk runt 1% och inga problem. Gällande att banken inte hjälper folk med småutgifter och att man därför är tvingad till sms-lån är ju också skitsnack.. en "normal" människa som behöver 5000 till en förutsedd utgift eller krogen som någon skrev har ju ett kreditkort eller kanske en kontokredit av sin bank där man kan ta denna utgift till nästa lån. </p><p></p><p>Eftersom alla klagar på UC.. alla vi som har hängt här inne år ut och år in.. vi som har haft alla SMS lån man kan ha.. fått samlingslån och löst lånen och sedan tagit om sms-lånen på nytt osv... Vad hade eran skuld varit nu om UC inte hade funnits och banken hade lånat ut 100 000 - 300 000 lika lätt som smsbolagen? Om det inte hade funnits något tak på skulderna som folk hade dragit på sig?</p><p></p><p>Jag tror UC gör en ganska bra bedömning av folk.. har man ansökt om Lån 45ggr på ett år som någon skrev så skulle jag personligen inte heller vilja låna ut mina pengar till den personen.</p><p></p><p>Gällande att bankerna lånar ut pengar till smsbolagen som lånar till konsument.. ja men självklart!! Bolagen sitter ju inte på en skattkista full med kontanter. De lånar ju alltid pengar av någon annan till en normal ränta och lånar sedan vidare till oss riskkunder med skyhög ränta.. <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44" target="_blank">marginalen</a> efter kreditförluster blir ju deras vinst!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Groda12345, post: 109147"] UC gör det inte svårt att låna.. UC gör det svårt för människor som är skuldsatta eller har ett riskfyllt beteende att låna. Majoriteten av svenskarna har en UC risk runt 1% och inga problem. Gällande att banken inte hjälper folk med småutgifter och att man därför är tvingad till sms-lån är ju också skitsnack.. en "normal" människa som behöver 5000 till en förutsedd utgift eller krogen som någon skrev har ju ett kreditkort eller kanske en kontokredit av sin bank där man kan ta denna utgift till nästa lån. Eftersom alla klagar på UC.. alla vi som har hängt här inne år ut och år in.. vi som har haft alla SMS lån man kan ha.. fått samlingslån och löst lånen och sedan tagit om sms-lånen på nytt osv... Vad hade eran skuld varit nu om UC inte hade funnits och banken hade lånat ut 100 000 - 300 000 lika lätt som smsbolagen? Om det inte hade funnits något tak på skulderna som folk hade dragit på sig? Jag tror UC gör en ganska bra bedömning av folk.. har man ansökt om Lån 45ggr på ett år som någon skrev så skulle jag personligen inte heller vilja låna ut mina pengar till den personen. Gällande att bankerna lånar ut pengar till smsbolagen som lånar till konsument.. ja men självklart!! Bolagen sitter ju inte på en skattkista full med kontanter. De lånar ju alltid pengar av någon annan till en normal ränta och lånar sedan vidare till oss riskkunder med skyhög ränta.. [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44"]marginalen[/URL] efter kreditförluster blir ju deras vinst! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Onödigt hård kritik mot Smslån-företag
Topp