Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omvårdnadsbidrag + sjukskrivning?

Jag har läst någonstans att försäkringskassan kan dra in / neka sjukpenning om man har omvårdnadsbidrag.
Detta för att omvårdnadsbidraget bevisar att man har ett merarbete på sitt barn som kan likställas med arbete.
Någon som vet nått om detta?
Jag har sett att människor som redan är beviljade sjukpenning kan bli av med den när de fått omvårdnadsbidraget. Men hur är det och bli sjukskriven efter ?
Vi har 1/2 omvårdnadsbidrag och har ansökt tillsammans, men utbetalningen kommer till nig

Jag har jobbat ett tag på 100 % igen, men jag håller på att gå sönder. Vi har 14 bokade möten innan juni på habiliteringen och jag vet inte hur jag ska hinna med allt.
Jag är tillbaka där jag var för ett par månader sedan och nu till och med lite värre, jag får inte livet att gå ihop! Dessutom ska sonen börja skolan i höst vilket kommer resultera i mer bakslag.
Jag håller inte ihop längre, men kan inte riskera att bli utan sjukpenning!
Tänkte ringa FK i morgon och höra också men tänker om nån här vet? Kommer bli ännu en sömnlös natt inför allt de här… mår skit ordagrant!

Jag har inget svar på dina frågor, men känner för er situation. Hoppas det löser sig för er.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp