Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omstartslån? Samlingslån? Sanering?

Hej!
Jag funderar på vad som är det bästa sättet att lösa mina skulder på kronofogden är.
Jag har nu ca 300 000kr i skuld där och det står bara still på samma summa trots utmätning på lönen på ca 4000kr i månaden. Ingen skillnad på hela året mer än nån krona fram och tillbaka.

Ansökte om skuldsanering men fick avslag.

Kanske har möjlighet till medsökande på omstartslån men fungerar det? Om jag kan betala på lånet istället för kronis där de inte händer ett dugg eller blir de samma visa?
Har ju ingen bostad eller nått att sätta i pant.

Har förstått att samlingslån är ur bilden efter allt googlande.

Senast ändrad:
Hej!
Jag funderar på vad som är det bästa sättet att lösa mina skulder på kronofogden är.
Jag har nu ca 30000kr i skuld där och det står bara still på samma summa trots utmätning på lönen på ca 4000kr i månaden. Ingen skillnad på hela året mer än nån krona fram och tillbaka.

Ansökte om skuldsanering men fick avslag.

Kanske har möjlighet till medsökande på omstartslån men fungerar det? Om jag kan betala på lånet istället för kronis där de inte händer ett dugg eller blir de samma visa?
Har ju ingen bostad eller nått att sätta i pant.

Har förstått att samlingslån är ur bilden efter allt googlande.
Stämmer siffran 30 000?
I så fall borde ju skulden sjunka med en utmätning på 4000/månad.

Ja, då blir det ju lite annat.
Hur många skulder är det?
Är alla skulder hos KF?

Var i samma sits som du förra året och fick avslag på skuldsanering men hann först få inledande . Innan löneutmätningen satte igång igen efter avslaget fick jag behålla lönen. Använde det överskottet till att ringa runt till alla för att få dem att dra tillbaka allt och göra en avbetalningsplan. Det funkade. Har idag 0 kr i skuldsaldo men betalar till inkasso. Äntligen ser man summorna minska mot vad löneutmätningen gjorde.

4000 är inte så mycket i löneutmätning. Hur mycket tjänar du? Skulle du kunna ge mer vid en avbetalningsplan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp