Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Omprövningsbeslut hjälp
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="denise77" data-source="post: 478226" data-attributes="member: 1313"><p>Hej!</p><p>Haft skuldsanering sedan Nov-24, då i den beräkningen räknades in att min myndiga dotter bidrog med 4200kr till då drygt halva hyran, helt korrekt. </p><p></p><p>För tre månader sedan skickade jag in omprövning för dels hon ny flyttar hemifrån så jag kommer själv stå för hyran och dels skickade jag in omprövning för höjd lön/ tjänat mer motsvarande + 3500kr/ mån brutto. Nya lönen är sedan okt- 25.</p><p>Detta då jag dels är i början av min sanering och vill att det ska bli rätt. </p><p></p><p>Igår fick jag beslutet och vill gärna få perspektiv om det är jag som resonerar helt åt skogen. </p><p></p><p>Omprövning om att betala mer avslogs först då hon menade att dom ändå kommer titta på min inkomst i samband med att jag ville betala mindre relaterat till nya hyran. </p><p></p><p>Det räknas då på min högre inkomst vilket blir motsvarande + 2200kr i ökat betalningsutrymme. </p><p></p><p></p><p></p><p>Mitt belopp att betala till saneringen innan omprövning var: 28300kr</p><p></p><p>Med nya lönen har jag + 2200kr mer betalningsutrymme= 30500.</p><p></p><p>Sedan då nya hyran som jag numera kommer stå helt själv för= - 4200 ( den del dottern betalade tidigare)</p><p></p><p>Blir nya beloppet att betala = 26300kr. Så långt helt korrekt.</p><p></p><p>Men därefter resonerar kf att dom bedömer ändå att ingen ändring i betalning ska ske utan jag ska fortsatt betala samma belopp som tidigare= 28300kr med motiveringen att betalningsfria månaderna kan täcka det bortfallet och att jag i framtiden säkert kommer tjäna mer. </p><p></p><p>Jo fast i verkligheten nu så kommer det se ut följande:</p><p></p><p>Lön netto 43000kr</p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">kf 28300kr</li> <li data-xf-list-type="ul">Hyran 9460kr</li> <li data-xf-list-type="ul">Busskort 1150kr</li> <li data-xf-list-type="ul">Buffert 1000kr ( deras beräkning) </li> <li data-xf-list-type="ul">Mediciner 400// tot 40310kr</li> </ul><p>Kvar= 2700kr!</p><p></p><p>Absolut ska jag betala mer om jag tjänar mer vilket jag också har ansökt om men är det meningen att räknas ner under normbelopp med motivering att jag får ta av mina betalningsfria månader?? Isf behövs det drygt 3500/ mån och det hade jag inte räknat med. Tycker det här låter aningen hårt?</p><p></p><p>Ska ringa dom idag .. </p><p></p><p>Någon med liknande erfarenheter?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="denise77, post: 478226, member: 1313"] Hej! Haft skuldsanering sedan Nov-24, då i den beräkningen räknades in att min myndiga dotter bidrog med 4200kr till då drygt halva hyran, helt korrekt. För tre månader sedan skickade jag in omprövning för dels hon ny flyttar hemifrån så jag kommer själv stå för hyran och dels skickade jag in omprövning för höjd lön/ tjänat mer motsvarande + 3500kr/ mån brutto. Nya lönen är sedan okt- 25. Detta då jag dels är i början av min sanering och vill att det ska bli rätt. Igår fick jag beslutet och vill gärna få perspektiv om det är jag som resonerar helt åt skogen. Omprövning om att betala mer avslogs först då hon menade att dom ändå kommer titta på min inkomst i samband med att jag ville betala mindre relaterat till nya hyran. Det räknas då på min högre inkomst vilket blir motsvarande + 2200kr i ökat betalningsutrymme. Mitt belopp att betala till saneringen innan omprövning var: 28300kr Med nya lönen har jag + 2200kr mer betalningsutrymme= 30500. Sedan då nya hyran som jag numera kommer stå helt själv för= - 4200 ( den del dottern betalade tidigare) Blir nya beloppet att betala = 26300kr. Så långt helt korrekt. Men därefter resonerar kf att dom bedömer ändå att ingen ändring i betalning ska ske utan jag ska fortsatt betala samma belopp som tidigare= 28300kr med motiveringen att betalningsfria månaderna kan täcka det bortfallet och att jag i framtiden säkert kommer tjäna mer. Jo fast i verkligheten nu så kommer det se ut följande: Lön netto 43000kr [LIST] [*]kf 28300kr [*]Hyran 9460kr [*]Busskort 1150kr [*]Buffert 1000kr ( deras beräkning) [*]Mediciner 400// tot 40310kr [/LIST] Kvar= 2700kr! Absolut ska jag betala mer om jag tjänar mer vilket jag också har ansökt om men är det meningen att räknas ner under normbelopp med motivering att jag får ta av mina betalningsfria månader?? Isf behövs det drygt 3500/ mån och det hade jag inte räknat med. Tycker det här låter aningen hårt? Ska ringa dom idag .. Någon med liknande erfarenheter? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Omprövningsbeslut hjälp
Topp