Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Omprövning skuldsanering pga väntar barn
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kanelbullen" data-source="post: 214276" data-attributes="member: 2029"><p>Okej, ja tar man nån vecka då och då behöver man ju inte dra in KF och omprövningar.</p><p></p><p>Har inte gjort nån omprövning tidigare pga att vi först nu ska bli sambos på riktigt och därför inte behövt tänka på nån omprövning, och hon har inte haft nån fast heltid på över ett år då hon pluggade ett tag sen gick över till att vara vikarie/extra personal som gick över till deltid nu innan sommaren, och nu i september-oktober fick hon erbjudandet om en heltidstjänst på vikariat medans en kollega tagit tjänstledigt, men hade det inte varit så att hon var gravid och tänkt gå på mammaledighet i början av november så är chansen stor att hon fått fortsätta med heltid. Och förhoppningsvis får hon hoppa på heltid när hon tänkt börja jobba igen efter 6mån, men det är inget vi vet med säkerhet nu. Kan ju även bli så att hon vill börja med typ 50% ett tag beror ju helt på hur läget är då. </p><p></p><p>Och ja detta med SGI och FK är ju svårt att ge ett exakt svar nu då vi inte vet exakt vad hon kommer tjäna dessa två heltidsmånader som kommer och därmed kunna räkna ut vad SGI/föräldrapenning hamnar på, så får väl helt enkelt säga det till FK och höra vad de säger, om man ska skjuta upp omprövningen till dess eller hur de vill göra..</p><p></p><p>Jag gissar att du menar att KF räknar på full föräldrapenning, alltså att man tar ut 7 dagar i veckan för helgdagarna måste man även ta ut på? Och så baserar de uträkningen på det sen är det upp till en själv att ta ut mindre dagar men få ut mindre inkomst och ändå klara sig. </p><p>Då får man väl kanske helt enkelt räkna på ett halvår var med 100% föräldrapenning, sen när man vet hur mycket man får behålla så får man avgöra om man har råd att spara nån dag i veckan..</p><p>Eller bara höra med KF om det funkar att planera in 50% jobb och 50% föräldraledighet för mig och om jag ska avvakta med det och göra en ny omprövning när det väl är dags.</p><p></p><p>Har också haft rätt bra uppfattning av KF att de varit hjälpsamma när man ringt dem, och jag ska ringa dem på måndag, men tänkte att det kanske kunde vara bra att få höra andras erfarenheter om de varit i liknande situation. Speciellt om de ville ha svar på punkterna med så kort varsel, men jag får helt enkelt svara det jag kan svara på och sen se vad de säger om resterande</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kanelbullen, post: 214276, member: 2029"] Okej, ja tar man nån vecka då och då behöver man ju inte dra in KF och omprövningar. Har inte gjort nån omprövning tidigare pga att vi först nu ska bli sambos på riktigt och därför inte behövt tänka på nån omprövning, och hon har inte haft nån fast heltid på över ett år då hon pluggade ett tag sen gick över till att vara vikarie/extra personal som gick över till deltid nu innan sommaren, och nu i september-oktober fick hon erbjudandet om en heltidstjänst på vikariat medans en kollega tagit tjänstledigt, men hade det inte varit så att hon var gravid och tänkt gå på mammaledighet i början av november så är chansen stor att hon fått fortsätta med heltid. Och förhoppningsvis får hon hoppa på heltid när hon tänkt börja jobba igen efter 6mån, men det är inget vi vet med säkerhet nu. Kan ju även bli så att hon vill börja med typ 50% ett tag beror ju helt på hur läget är då. Och ja detta med SGI och FK är ju svårt att ge ett exakt svar nu då vi inte vet exakt vad hon kommer tjäna dessa två heltidsmånader som kommer och därmed kunna räkna ut vad SGI/föräldrapenning hamnar på, så får väl helt enkelt säga det till FK och höra vad de säger, om man ska skjuta upp omprövningen till dess eller hur de vill göra.. Jag gissar att du menar att KF räknar på full föräldrapenning, alltså att man tar ut 7 dagar i veckan för helgdagarna måste man även ta ut på? Och så baserar de uträkningen på det sen är det upp till en själv att ta ut mindre dagar men få ut mindre inkomst och ändå klara sig. Då får man väl kanske helt enkelt räkna på ett halvår var med 100% föräldrapenning, sen när man vet hur mycket man får behålla så får man avgöra om man har råd att spara nån dag i veckan.. Eller bara höra med KF om det funkar att planera in 50% jobb och 50% föräldraledighet för mig och om jag ska avvakta med det och göra en ny omprövning när det väl är dags. Har också haft rätt bra uppfattning av KF att de varit hjälpsamma när man ringt dem, och jag ska ringa dem på måndag, men tänkte att det kanske kunde vara bra att få höra andras erfarenheter om de varit i liknande situation. Speciellt om de ville ha svar på punkterna med så kort varsel, men jag får helt enkelt svara det jag kan svara på och sen se vad de säger om resterande [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Omprövning skuldsanering pga väntar barn
Topp