Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

omprövning på slutet av skuldsaneringen

Hej,

Jag har skuldsanering som inleddes i maj 2023.

Nyligen fick jag beslut om 0-plan till slutet av skuldsaneringen på grund av studier, vilket jag är väldigt tacksam för.

Jag studerar just nu men kommer att avsluta utbildningen sommaren 2027, och därefter börja arbeta igen.

Min fråga är hur skuldsaneringen brukar fungera då:

• När jag får jobb igen och ansöker om omprövning (t.ex. i juli/augusti 2027),
    ändrar Kronofogden beslutet för de sista månaderna av skuldsaneringen?
  • Eller kan det bli så att man måste betala retroaktivt för tiden man haft 0-plan?
  • Är det någon som varit i samma situation eller vet hur detta brukar hanteras?
Jag vill självklart göra rätt och planera i tid.

Senast ändrad:
Hej,

Jag har skuldsanering som inleddes i maj 2028.

Nyligen fick jag beslut om 0-plan till slutet av skuldsaneringen på grund av studier, vilket jag är väldigt tacksam för.

Jag studerar just nu men kommer att avsluta utbildningen sommaren 2027, och därefter börja arbeta igen.

Min fråga är hur skuldsaneringen brukar fungera då:

• När jag får jobb igen och ansöker om omprövning (t.ex. i juli/augusti 2027),
    ändrar Kronofogden beslutet för de sista månaderna av skuldsaneringen?
  • Eller kan det bli så att man måste betala retroaktivt för tiden man haft 0-plan?
  • Är det någon som varit i samma situation eller vet hur detta brukar hanteras?
Jag vill självklart göra rätt och planera i tid.
Nu tror jag ju inte att du kan se in i framtiden så 2028 kanske är då du haft sanering i fem år.
Du betalar aldrig retroakitv för tiden m 0-plan.