Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning löneökning/lönesänkning

Säg att man får nytt jobb och en rejäl löneökning, som man omprövar och får beslut att betala mer. Men om man pga någon anledning skulle avbryta den anställningen för att typ gå tillbaka till tidigare jobb eller något annat jobb, och samtidigt gå ner i lön igen. Om man gör en ny omprövning pga det, hur ser KF på det?
Någon som har koll.

Tänkte öppna exakt samma tråd för jag får inte heller ihop det hela.

Det är så extremt långa handläggningstider, 9 månader typ på en omprövning och det är ju mycket som kan förändras under perioden ska man hålla på skicka nya omprövningar eller vad ska man göra?

Tänkte öppna exakt samma tråd för jag får inte heller ihop det hela.

Det är så extremt långa handläggningstider, 9 månader typ på en omprövning och det är ju mycket som kan förändras under perioden ska man hålla på skicka nya omprövningar eller vad ska man göra?
5 månader är det.

Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna​

5Månader
Denna vecka börjar vi arbeta med ärenden som kom in den 9 januari
Skuldsanering | Senast uppdaterad: 14 maj 2024

Säg att man får nytt jobb och en rejäl löneökning, som man omprövar och får beslut att betala mer. Men om man pga någon anledning skulle avbryta den anställningen för att typ gå tillbaka till tidigare jobb eller något annat jobb, och samtidigt gå ner i lön igen. Om man gör en ny omprövning pga det, hur ser KF på det?
Någon som har koll.
Tror inte dom ser positivt på det om du frivilligt byter ner dig, då tror jag det kan bli svårt att få en omprövning av betalplanen, borgenärer kommer nog anse att du bryter mot avtal, genom att du självförvållat minskat din inkomst. Med det sagt är jag inte riktigt säker. Kanske läge och ringa och fråga en handläggare för svar?

Tror inte dom ser positivt på det om du frivilligt byter ner dig, då tror jag det kan bli svårt att få en omprövning av betalplanen, borgenärer kommer nog anse att du bryter mot avtal, genom att du självförvållat minskat din inkomst. Med det sagt är jag inte riktigt säker. Kanske läge och ringa och fråga en handläggare för svar?
Lite så jag också är ”rädd” och tror hur dom kan tänka och tycka. Så är en liten svårt sits om man byter upp sig under saneringen men känner att det inte blev rätt och vill byta tillbaka igen och därmed gå ner i lön

Lite så jag också är ”rädd” och tror hur dom kan tänka och tycka. Så är en liten svårt sits om man byter upp sig under saneringen men känner att det inte blev rätt och vill byta tillbaka igen och därmed gå ner i lön
Ja så är det,det går ju inte så bra ihop med en oförutsedd händelse tänker jag som dom själva skriver:Ändring bör även normalt ske om gäldenärens betalningsutrymme försämrats med minst 500 kr per månad efter avdrag för buffert. Även i detta fall måste försämringen ha orsakats av en oförutsedd händelse. Omprövningsbeslutet ska dock alltid föregås av en helhetsbedömning av samtliga omständigheter i ärendet.

Hur funkar det med en omprövning? Ska skicka in här under veckan då jag har fått en ökad inkomst. Måste jag spara pengarna under handläggningstid för att betala in klumpsumma eller kan jag se dem som "extra pengar" fram till att jag får ett nytt beslut?

Hur funkar det med en omprövning? Ska skicka in här under veckan då jag har fått en ökad inkomst. Måste jag spara pengarna under handläggningstid för att betala in klumpsumma eller kan jag se dem som "extra pengar" fram till att jag får ett nytt beslut?
Undrar jag med…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp