Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning eller inte? Lön enligt avtal som gått upp.

Skulle ni ompröva skuldsaneringen om:

Min sanering är beslutad på inkomsten 355.000 kr.
Jag jobbade då inom transports avtal.

Senaste åren har transport ökar sina löner en del.
I år hamnar jag nog på 440.000 kr i lön om jag fortsätter i samma takt som första halvåret.

Mitt 1:a år med sanering tjänade jag 355.000.
Mitt 2:a år med sanering tjänade jag 400.000.
Mitt 3:e är med sanering 320.000.
Mitt 4:e är med sanering 380.000

Beräknat i år: 440.000.

Jag har lite OB som gör att det blir något högre nu men annars har jag alltid haft lön enligt transportavtalet så jag har ju inte direkt gjort något för att få högre lön utan det har blivit så automatiskt.

Anledningen till frågan är om jag ska ta ledigt 1 månad utan lön för att få ner min deklarerade lön så jag hamnar på rätt sida 400 strecket? Kan ta av sparad buffert för det så ingen fara ekonomiskt.

Skulle ni ompröva skuldsaneringen om:

Min sanering är beslutad på inkomsten 355.000 kr.
Jag jobbade då inom transports avtal.

Senaste åren har transport ökar sina löner en del.
I år hamnar jag nog på 440.000 kr i lön om jag fortsätter i samma takt som första halvåret.

Mitt 1:a år med sanering tjänade jag 355.000.
Mitt 2:a år med sanering tjänade jag 400.000.
Mitt 3:e är med sanering 320.000.
Mitt 4:e är med sanering 380.000

Beräknat i år: 440.000.

Jag har lite OB som gör att det blir något högre nu men annars har jag alltid haft lön enligt transportavtalet så jag har ju inte direkt gjort något för att få högre lön utan det har blivit så automatiskt.

Anledningen till frågan är om jag ska ta ledigt 1 månad utan lön för att få ner min deklarerade lön så jag hamnar på rätt sida 400 strecket? Kan ta av sparad buffert för det så ingen fara ekonomiskt.
Ja det är väl klart du ska ompröva? Din inkomst har ju gått upp med nästan 100.000..

Hade ni skickat in en omprövning om betalutrymmet ökat med 2900-3000kr per månad?

Till mig sa de att det behöver gå upp över 4000 per månad för att omprövas.Iofs ett tag sen men det är ju nåt du borde fått information om när skuldsanering inleddes?Kolla med budget och skuldrådgivare annars om de vet var gränsen går.

Till mig sa de att det behöver gå upp över 4000 per månad för att omprövas.Iofs ett tag sen men det är ju nåt du borde fått information om när skuldsanering inleddes?Kolla med budget och skuldrådgivare annars om de vet var gränsen går.

Till mig sa de 4-5.000 kr varför jag blir orolig när min inkomst ser ut att hamna en bit över 400 i år.

Men jag ansöker om ledigt 1-1.5 månader utan betalt så får jag ner min lön. Det känns bäst så för att säkerställa att jag håller mig kring 390-400. Hände ingenting år 2 när jag hade 45 över beslutet.

Men 5000 per månad är ju 60000 mer per år.Ja du får fundera lite över hur du ska göra men det ser ut att va kort tid kvar på skuldsaneringen och beroende på när den går ut så kan det ha betydelse.

Till mig sa de 4-5.000 kr varför jag blir orolig när min inkomst ser ut att hamna en bit över 400 i år.

Men jag ansöker om ledigt 1-1.5 månader utan betalt så får jag ner min lön. Det känns bäst så för att säkerställa att jag håller mig kring 390-400. Hände ingenting år 2 när jag hade 45 över beslutet.

En annan möjlighet är ju att ompröva och inte göra alla möjliga varianter för att komma undan betalning.

En annan möjlighet är ju att ompröva och inte göra alla möjliga varianter för att komma undan betalning.
Nej gud vad jobbigt att behöva göra rätt för sig

det tar ju också 6 månader innan omprövningen hanteras. Så man kan ju leva som vanligt fram tills den är gjord om den nu skulle ändra något.

Jag begriper inte ens hur folk inte kan veta när dom ska ompröva.

Är informationen när man får en sanering så passa bristfällig eller vad är det frågan om?

Jag begriper inte ens hur folk inte kan veta när dom ska ompröva.

Är informationen när man får en sanering så passa bristfällig eller vad är det frågan om?

Många läser inte besluten över huvud taget..
Det finns en grupp på fb som heter något i stil med inkasso och kronfogde..
Där är det häpnadsväckande frågor som dyker upp och sämre svar än vad någon kan önska...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp