Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Om och om igen.. MEN NU (Ljusare tider)

Hej! Inte varit inne här på länge behövt fokusera på de egna livet. För 1 år sen hade jag skulder på totallt ca 260tkr. Pratade med mina närstående som då hjälpte mig Med ett samlingslån på större delen av summan. Jag har i skrivande stund följande lån.
Daypay X3
Vivus
Nätlån
Förskottslön
38an
FlexKontot
GFMoney
Fairlo

Santa andra delbetalningar som egentligen inte är skyhöga (Delbetalningar på ca 3200KR) men har på grund av snabblån en inte kunnat betala på något av dessa på ca 3 månader vilket gjort att jag dels fått inkassokrav, Påminnelser samt extremt nära kronofogden och att dom stigit iväg till betydligt högre summor.

Jag har äntligen bytt jobb, flyttar i slutet av månaden samt börjat plugga. Allt för att förbättra ekonomin. I slutet av denna månad blir jag av med DayPay,Vivus,Nätlån,Förskottslön samt 38an.
Bara dessa sänker min månadskostnad med ca 9000KR :). Sedan blir jag även av med några delbetalningar såsom SJ, 3st Inkasso, och 2 andra mindre skulder.

Nästa månad kommer jag att full betala den dyraste krediten Vilket är GF Money, och månaden där på så blir det FlexKontot och tillslut Fairlo. Efter alla krediter är bort betalda, och jag endast har samlingslån samt resterande delbetalningar kvar. Så hamnar min månadskostnad på ca 12000KR inklusive hyra, mat etc (amortera x1.5 på lånet). Kommer då att ha kvar ca 15000KR i månaden.... Detta kommer gå till att lösa resterande skulder snabbare samt buffert. Om allt går som planerat är jag skuldfri halvvägs in på 2022.
Inte sätt såhär ljust ut på länge.

Som ung vuxen är det inte jätte lätt att prata om att man satt sig i skiten. Men fan vad de hjälper. Varit extremt nära på att söka skuldsanering i tro om att få den beviljad. Men har inte tid att vänta 7 månader. Men nu j*vlar ser det ljust ut igen och jag ser fram emot vad livet har att erbjuda.
Uppmanar de yngre generationerna att om ni sätter er i skiten med skulder o krediter som jag gjort/,gjorde. Sök hjälp av närstående, och förklara. Ni kommer inte komma ur det själva utan ni gräver er bara djupare o djupare.

**KOMMER UPPDATERA VAREFTER KREDITER BLIR BORT BETALDA**

(Ursäkta stavfel, Skriver på telefonen)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp