Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Om jag verkligen vetat bättre - lyft luren!! :-/

Förra året kraschade jag min ekonomi med urkorkade lån från LumaFinans. 3 urdåliga lån (tog lån 2 och 3 för att kunna betala lån 1 och 2) som jag tack och lov kunnat trassla mig fri från i våras med att maxa kreditkort, ta alla betalfria månader jag kunde, minsta belopp överallt, skatteåterbäring, höja ngt annat lån, sålt på tradera, pantat guld och få låna lite av gamla mor.

Men sen har det varit kämpigt att gå runt och började tänka att släppa till inkasso då jag inte orkade bolla mer, men oj vad bra läsa här varit. Tack!

På 2 samtal till mina bättre långivare har jag lyckats minska ner ena lånets betalning med 1700 kr per månad. Ja fick iofs förlänga det 3 år men just nu är månadsbeloppet det viktigaste.

Det andra långivaren måste jag återkomma till när fakturan förfallit men en tillfällig betalplan med 'avsevärd' skillnad kan det bli enligt den person jag pratade med. Och med tanke på vad jag betalar bör det kunna handla om några tusen till. Hoppas jag! Det, även bara en period, kommer göra sån skillnad för mig.

Nu har jag en 2 långivare till som jag förstått är tuffare att prata med men ska kolla med dem också. Om även de 2 kunde göra ngt lite så skulle jag landa med båda fötterna på stadigare mark igen och inte stå på kanten och vackla. Att kunna landa och få koll igen! mycket skulder ja, men koll!!

Men lärdomen: ring innan det går över styr!! Hade jag gjort detta förra året hade jag redan idag varit på stadigare mark. Eller rättare sagt hade aldrig hängt i fingerspetsarna på kajkanten.

Om det går vägen vet jag inte men hoppet lever i alla fall!

Men lärdom: ta tag i det i tid! Och våga ringa och fråga.

Tack för ditt inlägg och råden. Det är bra råd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp