Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Om bara en skuld utmäts?

Jag sitter och funderar på en sak här, jag har en skuld hos Alektum som ganska troligen rätt snart hamnar hos Kronofogden. Om den skulden sen utmäts och det tar 3-4 månader så kommer väl alla min andra skulder halka rakt ner hos kf också eftersom jag uppenbarligen inte kommer ha råd med detta eller kan kf ta hänsyn till detta och utmäta mindre? Hur har ni andra gjort som fått utmätning på enbart 1 skuld?

Det är just därför man skall undvika att hamna där. När man väl kommer så långt blir det ont om räddningsplankor tyvärr.
Svårigheter på alla håll öar med t.ex. abonnemang, bostad m.m. utöver pengabristen till övriga skulder.

Nästan så man tror att talesättet "en olycka kommer sällan ensam" är tagen direkt från KFM :facejoy:

Handlar om företrädesrätt. Skulder för indrivning har företräde framför skulder som inte ligger för indrivning.

Det är just därför man skall undvika att hamna där. När man väl kommer så långt blir det ont om räddningsplankor tyvärr.
Svårigheter på alla håll öar med t.ex. abonnemang, bostad m.m. utöver pengabristen till övriga skulder.

Nästan så man tror att talesättet "en olycka kommer sällan ensam" är tagen direkt från KFM :facejoy:
Då får jag se till att ducka den kulan då med allt jag har och lever för :rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp