Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omöjligt att få jobb med pågående skuldsanering

Har själv skulder hos KFM nu och livrädd att bli av med jobbet, trots att jag vill byta för att där jag jobbar nu har många blivit nekade pga kredit eller bakgrundskollerna.
De verkar som att det exploderat med såndana kontroller senaste 2 åren.

Man vill ju göra rätt för sig men väldigt svårt om man inte får jobb pga detta.

Kan förstå om man söker jobb inom finans eller där kontanter hanteras i stor mängd. Men där är inte mim atbetsplats.
Om du redan har ett jobb så kommer du inte bli av med det på grund av dina skulder. Ja det sjuka är ju att våra grannländder inte ens tillåter kreditkontroller om tjänsten inte har ekonomiskt ansvar eller är en chefstjänst. Regeringen utreder just nu vad som ska ingå in en bakgrundskontroll, så man hoppas ju att det sätts lite ramar kring detta då det just nu verkar vara rena rama vilda västern.

Jag blev nyligen erbjuden en tjänst igen, men som sedan blev indragen pga min skuldsanering. Detta på ett litet konsultbolag med mestadels privata kunder. I detta fall var det kunden som ville göra en bakgrundskontroll. Suck.

Det är tyvärr sjukt hur arbetsmarknaden är just nu och rekryterande chefer upplever jag beteer sig som rövhål i många fall.

Sökte också en massa jobb i fjol och kom på intervju säkert 50% av jobben jag sökte.

Men upplevde att det tog stopp ganska snabbt. Två av jobben var jag dessutom tydlig med att jag har löneutmätning och då sa rekryterarna till mig att det var bra att jag berättade det och att det skulle uppskattas att man är ärlig.

Sagt och gjort, kom till intervju, i många fall intervju #2 och jag tyckte vi hade trevligt. Cheferna var ganska kalla och sa inte så mycket men hade en bra diskussion med rekryterarna.

Dagen efter får jag ett samtal som nästan upplevs som "allvarligt" där rekryterande chef säger till mig att "det här kommer inte fungera som du säkert förstår".

Varför slösa min tid om man redan hade förutfattade meningar om min situation innan?

Lägg därtill att jag inte var arbetslös utan letade en ny utmaning. Kort och gott kan man väl säga med en så här usel arbetsmarknad så har jag valt att inte ge jobbsökandet en ytterligare chans.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp