Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Olika betyg på MinUC och Uscore

På MinUC och Kreddy så står det att mitt kreditbetyg är 2.8 medans det står 22 på Uscore. Vilket ska man gå efter? Är det inte UC alla tre?
Jag vet att jag nyss har haft sämre betyg någonstans runt 12-16 men att förfrågningar nyss har gått ut och därför förbättrat betyget.
Men fortfarande en ”missköt kredit” anmärkning 1 år till som ställer till det för mig om jag ska ansöka om samlingslån för att få ordning på ekonomin en gång för alla.
Men jag undrar ändå hur bankerna ställer sig till mina förutsättningar nu hmm.

Uscore är inte UC (Kreddy är det däremot, det är Lendos tjänst som hämtar sina data från UC). Uscore baseras på Creditsafe.

Generellt kan man nog säga att det är viktigare att ha ett bra betyg på UC. I synnerhet om ditt mål är att få ett bra samlingslån på sikt.

På UC/Kreddy vill du ha så lågt som möjligt på.riskprognosen. På Uscore vill du ha så högt som möjligt.

Gissar att creditsafe vars betyg är det som syns i uscore inte är uppdaterat. För annars är det totalt ologiskt. 22 på creditsafe är enormt uruselt dåligt. Medans 2.8 på uc är väldigt bra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp