Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Okänd ringer hela tiden vem

Hej egentligen är det här en inkassofråga men då måste man vara reggad användare för att få skriva så förlåt att jag skriver här i fel forum.

Men jag undrar om någon vet vem "okänd" är som ringer envist varje dag även efter kl 19. Innan någon svarar -svara själv, så vill jag bara berätta att jag har fobi för att tala med främlingar och har mobilen för att surfa och sånt. Ringer aldrig!

Det kan ju vara en försäljare också men jag har naturligtvis nix och andra spärrtjänster. Det går inte att spärra mot "okänd" så jag tänkte höra om det är inkassorelaterat om någon är råkat ut för samma. Jag har sen betalning på Förskottslön, Viaconto och på Loanstep. Ingen annanstans. Kan det vara dem? De känns inte som fega företag som inte visar sitt nummer.

Svår fråga jag vet, men det har pågått 1-2 månader nu och kanske har någon härinne samma erfarenhet.

svårt att veta förstås men min erfarenhet är att de flesta smslångivare som ringer så envetet skickar även sms och mejl...
Inkasso företag tror jag inte skickar mejl (om du inte själv aktivt angett att du vill bli kontaktat via mejl).

Du kanske kan mejla de du är sen med betalningar till om du inte vill prata i telefon.

Annars kan det vara ngn försäljare!!! Det hjälper inte att man har nix, många ringer ändå!

Du säger att det har pågått 1-2 månader. Om det var smslångivare så tror jag att de vid det laget hade skickat vidare till Inkasso.

Det bästa är om du svarar så får du reda på vem det är och så slipper du fler samtal.

Finns det ngn i din närhet som kan svara i din telefon när det ringer fr okänd?

Enda som ringer mig från skyddat är typ vårdcentral och tandläkaren..

Svara men med ett annat namn.. "hej det är kurt-herman" så får dy veta och kan sedan säga att dom ringt fel och sen rappt lägga på

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp