Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Obligatoriskt vara fast anställd vid billån?

Hej!

snabb fråga, är det obligatoriskt att vara fast anställd vid billån?

med vänliga hälsningar

Inte hos alla, många kollar bara taxerad inkomst

Tänkte att jag lånar tråden lite istället för att göra en ny sådan...

Ponera att man som student vill köpa en bil för en 45-50k. Man hade tänkt sig att lägga 15-20k i cash och hoppas alltså att ta resten över 12 månader. Hur stor (eller liten) skulle ens chans vara...
  1. ...utan någon taxerad inkomst, alltså endast studiemedel som "inkomst".
  2. ...med några äldre anmärkningar.
Jag misstänker att den är lika med noll, men då bilen ändå finns som säkerhet samt att man betalar en rimlig (procentuellt sett) kontantinsats så tänkte jag ändå höra mig för vad folk bättre insatta än mig har att säga.

Ponera att man som student vill köpa en bil för en 45-50k. Man hade tänkt sig att lägga 15-20k i cash och hoppas alltså att ta resten över 12 månader. Hur stor (eller liten) skulle ens chans vara...

Jag tror inte att det går att få billån på så små summor. Du vill alltså låna typ 30 000?

Tänkte att jag lånar tråden lite istället för att göra en ny sådan...

Jag misstänker att den är lika med noll, men då bilen ändå finns som säkerhet samt att man betalar en rimlig (procentuellt sett) kontantinsats så tänkte jag ändå höra mig för vad folk bättre insatta än mig har att säga.

Problemet kan vara att lånet blir för litet..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp