Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Nytt utslag från Kronofogden under pågående skuldsanering – vad gäller?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Strulpelle" data-source="post: 465226" data-attributes="member: 4208"><p>Situation: inledd skuldsanering i april i år. Förslag har skickats och godkänts från min sida i maj. Betalar enligt plan medans jag väntar på beslut.</p><p></p><p>Min fråga/problemet: Ett nytt utslag och en ny delgivning har dykt upp, denna skuld ingår redan i planen. Jag citerar meddelandet från kronofogden här.</p><p></p><p>"Med anledning av att domstolen har undanröjt utslaget och återförvisat mål 01-******-25 till Kronofogden för fortsatt handläggning har Kronofogden öppnat ett nytt mål med målnummer 01-*******-25. Detta mål ersätter det tidigare målet. Kronofogden har skickat dementi till berörda kreditupplysningsföretag. Du har därför fått ett föreläggande och ett delgivningskvitto med posten i ett separat brev. Vänligen läs igenom och ta del av innehållet. Underteckna delgivningskvittot och skicka in till oss snarast. Om du anser att fordran är felaktig kan du invända mot (bestrida) föreläggandet (även om du tidigare har gjort det). I annat fall kan utslag eventuellt meddelas."</p><p></p><p>Jag har pratat med min handläggare samt två andra personer hos kronofogden angående detta, jag är ej juridiskt kunnig att kunna avgöra om jag ska bestrida detta eller ej, jag vill inte sätta käppar i hjulen för mig själv så att säga.</p><p>Skulden ingår som sagt redan i mitt förslag men har ersatts med ett nytt målnummer. Personal på myndigheten kan ej ge mig info på hur jag ska agera, då jag har rätt att göra vad jag vill så kan dom ej säga hur jag ska göra....</p><p>Är det någon som vet hur man bäst bemöter detta scenario?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Strulpelle, post: 465226, member: 4208"] Situation: inledd skuldsanering i april i år. Förslag har skickats och godkänts från min sida i maj. Betalar enligt plan medans jag väntar på beslut. Min fråga/problemet: Ett nytt utslag och en ny delgivning har dykt upp, denna skuld ingår redan i planen. Jag citerar meddelandet från kronofogden här. "Med anledning av att domstolen har undanröjt utslaget och återförvisat mål 01-******-25 till Kronofogden för fortsatt handläggning har Kronofogden öppnat ett nytt mål med målnummer 01-*******-25. Detta mål ersätter det tidigare målet. Kronofogden har skickat dementi till berörda kreditupplysningsföretag. Du har därför fått ett föreläggande och ett delgivningskvitto med posten i ett separat brev. Vänligen läs igenom och ta del av innehållet. Underteckna delgivningskvittot och skicka in till oss snarast. Om du anser att fordran är felaktig kan du invända mot (bestrida) föreläggandet (även om du tidigare har gjort det). I annat fall kan utslag eventuellt meddelas." Jag har pratat med min handläggare samt två andra personer hos kronofogden angående detta, jag är ej juridiskt kunnig att kunna avgöra om jag ska bestrida detta eller ej, jag vill inte sätta käppar i hjulen för mig själv så att säga. Skulden ingår som sagt redan i mitt förslag men har ersatts med ett nytt målnummer. Personal på myndigheten kan ej ge mig info på hur jag ska agera, då jag har rätt att göra vad jag vill så kan dom ej säga hur jag ska göra.... Är det någon som vet hur man bäst bemöter detta scenario? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Nytt utslag från Kronofogden under pågående skuldsanering – vad gäller?
Topp