Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Nytt smslån, savelend.se?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Savelend" data-source="post: 22431" data-attributes="member: 2278"><p>Hej TourettesGuy!</p><p></p><p>Det stämmer att vi inte har någon insättningsgaranti eftersom vi aldrig får äganderätten till pengarna. Pengarna sätts in på ett klientmedelskonto, precis som för en mäklare och är fristående från oss som företag i det osannolika scenariot där vi skulle gå i konkurs. På klientmedelskontot hos Amfa däremot så omfattas pengarna av deras insättningsgaranti. Det betyder att om Amfa Bank går i konkurs så kan alla som satt in pengar där få ut upp till €100 000 tillbaka.</p><p></p><p>Att man inte har insättningsgaranti innebär inte att man kan försvinna med pengarna hur som helst, och som jag tidigare skrivit arbetar vi aktivt för att ge så mycket insyn som möjligt för våra användare, bl.a. genom samarbetet med KPMG, men självklart även berörda myndigheter.</p><p></p><p></p><p></p><p>Vi har varit i kontakt med väldigt många olika banker. Tyvärr har de flesta banker blivit mer restriktiva till att låta företag som vårt att öppna konto hos dem (de mumlar bl.a. något om konkurrerande verksamhet), något som inte bara drabbar oss, men även flera av våra branschkollegor. Vi arbetar kontinuerligt med att hitta nya samarbetspartners på banksidan för att ge en bättre service och snabbare utbetalningar åt er användare, men det är en långdragen process. </p><p></p><p></p><p></p><p>Att säga att alla som sparar hos oss tvättar pengar tycker jag faktiskt är ett befängt påstående. Varför är det så svårt att tro att det finns personer som har kapital över (kom ihåg att vi varken har en minsta eller största summa som man kan spara utan vissa sätter bara in några hundralappar) och vill ha en bättre ränta än den man kan få på banken? Ett av de viktigaste åtaganden du har som finansiellt institut är att aktivt arbeta mot pengatvätt, något vi tar allvarligt på. Det är inte lättare att tvätta pengarna hos oss än hos en vanlig bank, snarare tvärtom då vi genom att vara en mindre aktör har en närmare relation till våra användare.</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag tycker inte heller att åldern är relevant i sammanhanget. Även om Ludwig är under 25 år gammal har han mycket erfarenhet att driva företag. Han har inga domar mot sig eller tidigare konkurser. Dessutom samarbetar vi med flera personer och företag med lång erfarenhet för att bli ännu starkare på vissa områden.</p><p></p><p>Jag tycker inte att en försenad betalning orsakad av en tredjepart är skäl nog att anklaga någon för att ta sig vatten över huvudet även om vi självklart beklagar det inträffade. Vi håller tillsammans med Amfa Bank på att ta reda på varför fördröjningen inträffade.</p><p></p><p>För att ni ska få veta mer om Ludwig som VD kommer vi skriva en presentation om honom och vad han gör och har gjort tidigare inom kort.</p><p></p><p></p><p></p><p>Vår kundtjänst har öppet mellan 10 och 12, samt 13 och 16 på vardagar. Under den tiden svarar vi både på telefon och mail. Alla mail som har kommit in till oss före kl 16 får svar samma dag. Oftast jobbar vi även tider utanför detta (exempelvis när jag valde att gå in och svara på din post här på forumet), men vi har inte alltid möjlighet att svara på mail utanför dessa tider.</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag lovar att vi jobbar hårt för att altid vara det förra, alltså extra bra och jag räknar med att vi genom att jobba på det sättet på sikt även kan bevisa att det inte är större risk att låna eller spara hos oss jämfört med någon av våra konkurrenter utan snarare det motsatta.</p><p></p><p></p><p></p><p>När man startar ett stort och långt projekt som <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9007" target="_blank">Savelend</a> så måste man alltid prioritera vad man vill ska vara redo när man går "live". I vårt fall så beslöt vi att en av de funktionerna som inte behövde finnas från dag 1 var möjligheten för oss att automatiskt i systemet framställa en faktura, utan vi kände att vi kunde hantera det manuellt den första tiden.</p><p></p><p>Så här i efterhand kan man säga att det var ett misstag. Att hantera det stora antal ansökningar vi får har tagit väldigt mycket tid i anspråk och vi har pga. det hamnat efter stundtals. Nu ska dock alla fakturor för lån som betalades ut fram till och med i fredags förra veckan (den 21:a februari) vara utskickade.</p><p></p><p>Om du har några frågor kring detta är det bara att höra av sig till vår kundtjänst.</p><p></p><p></p><p></p><p>Om du skriver en siffra fel så hjälper det oftast inte vilken bank du har, du kommer få problem oavsett. Snarare är det så att vi som en mindre aktör har lättare att identifiera just din insättning och kan hitta den om problemet ligger i det meddelande du har skrivit in.</p><p></p><p>Tack för alla era frågor, är det något mer ni undrar över så får ni gärna fortsätta ställa dem så återkommer vi hit och svarar så snart det är möjligt.</p><p></p><p>Med vänlig hälsning</p><p>Per</p><p></p><p><strong>Savelend Sweden AB</strong></p><p>026 222 28 38</p><p><a href="mailto:info@savelend.se">info@savelend.se</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Savelend, post: 22431, member: 2278"] Hej TourettesGuy! Det stämmer att vi inte har någon insättningsgaranti eftersom vi aldrig får äganderätten till pengarna. Pengarna sätts in på ett klientmedelskonto, precis som för en mäklare och är fristående från oss som företag i det osannolika scenariot där vi skulle gå i konkurs. På klientmedelskontot hos Amfa däremot så omfattas pengarna av deras insättningsgaranti. Det betyder att om Amfa Bank går i konkurs så kan alla som satt in pengar där få ut upp till €100 000 tillbaka. Att man inte har insättningsgaranti innebär inte att man kan försvinna med pengarna hur som helst, och som jag tidigare skrivit arbetar vi aktivt för att ge så mycket insyn som möjligt för våra användare, bl.a. genom samarbetet med KPMG, men självklart även berörda myndigheter. Vi har varit i kontakt med väldigt många olika banker. Tyvärr har de flesta banker blivit mer restriktiva till att låta företag som vårt att öppna konto hos dem (de mumlar bl.a. något om konkurrerande verksamhet), något som inte bara drabbar oss, men även flera av våra branschkollegor. Vi arbetar kontinuerligt med att hitta nya samarbetspartners på banksidan för att ge en bättre service och snabbare utbetalningar åt er användare, men det är en långdragen process. Att säga att alla som sparar hos oss tvättar pengar tycker jag faktiskt är ett befängt påstående. Varför är det så svårt att tro att det finns personer som har kapital över (kom ihåg att vi varken har en minsta eller största summa som man kan spara utan vissa sätter bara in några hundralappar) och vill ha en bättre ränta än den man kan få på banken? Ett av de viktigaste åtaganden du har som finansiellt institut är att aktivt arbeta mot pengatvätt, något vi tar allvarligt på. Det är inte lättare att tvätta pengarna hos oss än hos en vanlig bank, snarare tvärtom då vi genom att vara en mindre aktör har en närmare relation till våra användare. Jag tycker inte heller att åldern är relevant i sammanhanget. Även om Ludwig är under 25 år gammal har han mycket erfarenhet att driva företag. Han har inga domar mot sig eller tidigare konkurser. Dessutom samarbetar vi med flera personer och företag med lång erfarenhet för att bli ännu starkare på vissa områden. Jag tycker inte att en försenad betalning orsakad av en tredjepart är skäl nog att anklaga någon för att ta sig vatten över huvudet även om vi självklart beklagar det inträffade. Vi håller tillsammans med Amfa Bank på att ta reda på varför fördröjningen inträffade. För att ni ska få veta mer om Ludwig som VD kommer vi skriva en presentation om honom och vad han gör och har gjort tidigare inom kort. Vår kundtjänst har öppet mellan 10 och 12, samt 13 och 16 på vardagar. Under den tiden svarar vi både på telefon och mail. Alla mail som har kommit in till oss före kl 16 får svar samma dag. Oftast jobbar vi även tider utanför detta (exempelvis när jag valde att gå in och svara på din post här på forumet), men vi har inte alltid möjlighet att svara på mail utanför dessa tider. Jag lovar att vi jobbar hårt för att altid vara det förra, alltså extra bra och jag räknar med att vi genom att jobba på det sättet på sikt även kan bevisa att det inte är större risk att låna eller spara hos oss jämfört med någon av våra konkurrenter utan snarare det motsatta. När man startar ett stort och långt projekt som [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9007"]Savelend[/URL] så måste man alltid prioritera vad man vill ska vara redo när man går "live". I vårt fall så beslöt vi att en av de funktionerna som inte behövde finnas från dag 1 var möjligheten för oss att automatiskt i systemet framställa en faktura, utan vi kände att vi kunde hantera det manuellt den första tiden. Så här i efterhand kan man säga att det var ett misstag. Att hantera det stora antal ansökningar vi får har tagit väldigt mycket tid i anspråk och vi har pga. det hamnat efter stundtals. Nu ska dock alla fakturor för lån som betalades ut fram till och med i fredags förra veckan (den 21:a februari) vara utskickade. Om du har några frågor kring detta är det bara att höra av sig till vår kundtjänst. Om du skriver en siffra fel så hjälper det oftast inte vilken bank du har, du kommer få problem oavsett. Snarare är det så att vi som en mindre aktör har lättare att identifiera just din insättning och kan hitta den om problemet ligger i det meddelande du har skrivit in. Tack för alla era frågor, är det något mer ni undrar över så får ni gärna fortsätta ställa dem så återkommer vi hit och svarar så snart det är möjligt. Med vänlig hälsning Per [B]Savelend Sweden AB[/B] 026 222 28 38 [email]info@savelend.se[/email] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Nytt smslån, savelend.se?
Topp