Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Nytt lån creditstar.se
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kronofogden" data-source="post: 63873" data-attributes="member: 2716"><p>Poängen är inte att det inte finns situationer där man kan känna sig nödgad att ta ett snabblån. Ingen är en sämre människa eller ansvarslös för att man ibland hamnar i ekonomisk knipa. Även undertecknad har som sagt gjort det många gånger om. Om jag vetat det jag vet idag hade jag aldrig tagit sms-lån till att börja med. Jag instämmer även i att Credistars räntor är hutlösa och visst skulle jag personligen föredra om de låg på bekväma 1,2% i stället.</p><p></p><p>Problemet med argumenten som framförs här är att man beskyller andra för sina egna tillkortakommanden. Ni tycks förespråka statlig inblandning i lånemarknaden så till den grad att företag ska förbjudas att gå med vinst och snarare bara finnas till av ren välvilja. Hög ränta går hand i hand med hög risk, vilket det sannerligen innebär att låna ut pengar till en person med låg till rent av usel kreditvärdighet. Den som känner att en ränta är för hög eller inte tror sig kunna betala tillbaka ett lån, ska naturligtvis inte ta lånet. </p><p></p><p>Att ändå ta lånet och sen kritisera företaget för att ta hög ränta är lite som att köpa en Red Bull för 30 kr på en bensinmack i stället för en Powerking för 8 kr på ICA och sen begära att staten ska förbjuda Red Bulls och bensinmackarnas affärsmodell.</p><p></p><p>Och nej, jag har inte brist på sympati för folk som sitter i ekonomisk knipa - jag har själv skulder på över en halv miljon som direkt och indirekt kan tillskrivas det faktum att jag en gång började ta sms-lån. Jag kommer kanske aldrig att bli helt kvitt skulderna av egen kraft, och har många gånger övervägt att släppa allt till inkasso. Attt min kreditvärdighet för en överskådlig framtid är förstörd är däremot ingen annans fel än mitt eget. I slutändan är det inte statens eller något företags fel att man som individ av någon anledning överkonsumerar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kronofogden, post: 63873, member: 2716"] Poängen är inte att det inte finns situationer där man kan känna sig nödgad att ta ett snabblån. Ingen är en sämre människa eller ansvarslös för att man ibland hamnar i ekonomisk knipa. Även undertecknad har som sagt gjort det många gånger om. Om jag vetat det jag vet idag hade jag aldrig tagit sms-lån till att börja med. Jag instämmer även i att Credistars räntor är hutlösa och visst skulle jag personligen föredra om de låg på bekväma 1,2% i stället. Problemet med argumenten som framförs här är att man beskyller andra för sina egna tillkortakommanden. Ni tycks förespråka statlig inblandning i lånemarknaden så till den grad att företag ska förbjudas att gå med vinst och snarare bara finnas till av ren välvilja. Hög ränta går hand i hand med hög risk, vilket det sannerligen innebär att låna ut pengar till en person med låg till rent av usel kreditvärdighet. Den som känner att en ränta är för hög eller inte tror sig kunna betala tillbaka ett lån, ska naturligtvis inte ta lånet. Att ändå ta lånet och sen kritisera företaget för att ta hög ränta är lite som att köpa en Red Bull för 30 kr på en bensinmack i stället för en Powerking för 8 kr på ICA och sen begära att staten ska förbjuda Red Bulls och bensinmackarnas affärsmodell. Och nej, jag har inte brist på sympati för folk som sitter i ekonomisk knipa - jag har själv skulder på över en halv miljon som direkt och indirekt kan tillskrivas det faktum att jag en gång började ta sms-lån. Jag kommer kanske aldrig att bli helt kvitt skulderna av egen kraft, och har många gånger övervägt att släppa allt till inkasso. Attt min kreditvärdighet för en överskådlig framtid är förstörd är däremot ingen annans fel än mitt eget. I slutändan är det inte statens eller något företags fel att man som individ av någon anledning överkonsumerar. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Nytt lån creditstar.se
Topp