Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Nytt försök till samlingslån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaffeikoppen" data-source="post: 444814" data-attributes="member: 9061"><p>Jag kommer eventuellt få en bostadsrätt som gåva där personen som bor i den har nyttjanderätt och kommer bo kvar. Det finns i dagsläget ett bostadslån på 170.000kr och lägenhet är värd ca 1.300.000kr. Hur fungerar processen med bolån? Jag är överbelånad och blev nekad av Collector som varit mångas räddning här. Har synliga krediter på 225.000kr, blancolån på 305.000 (tot 530K). Årsinkomst 423K, underskott av kapital 125K. Min första fråga är om personen som ska bo kvar i lägenheten kan behålla lånet trots att ägandet går över på mig? Det rör sig om en pensionär med låg inkomst.</p><p></p><p>Om de "tvingar" hen att lägga över bolånet på mig, kan de neka vid upplysning då jag redan är så högt belånad? Min tanke är att försöka mig på en höjning av lånet för att baka in krediterna och blancolånen i bolånet för att få ner mina kostnader. Finns det en poäng att prata med första banken direkt om detta så det enbart tas en upplysning eller ska man "undvika" den diskussionen för att sedan söka bolån via <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a> t.ex? Finns det ens en chans att få ett bolån beviljat med så "kassa" förutsättningar? Har i dagsläget 4 upplysningar, en försvinner om ett par dagar, den senaste togs var just Collector som jag försökte med i slutet av november. Jag släckte en kredit på 20K ett tag sedan och går då ifrån ca 4.7 i riskprognos till 15.4. Jag hoppas att det kommer regleras i mitten av januari då det verkar som att dessa justeringar görs i mitten av varje eller varannan månad, dels med tanke på en avslutad kredit med också pga. en mindre upplysning.</p><p></p><p>Om inte detta går igenom så kommer nog skuldsanering bli en sista utväg då jag dragit på mig alldeles för höga skulder och går back varje månad, inte kunnat leva ett normalt liv på flera år och hamnat i en ond spiral. Verkar som att käppen i hjulet för många varit nya lån, hur långt tillbaka kollar de på sådant? Hur långt tillbaka är "för nytt" och kan de bara se lånen via UC eller samtliga?</p><p></p><p>Tacksam för input!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaffeikoppen, post: 444814, member: 9061"] Jag kommer eventuellt få en bostadsrätt som gåva där personen som bor i den har nyttjanderätt och kommer bo kvar. Det finns i dagsläget ett bostadslån på 170.000kr och lägenhet är värd ca 1.300.000kr. Hur fungerar processen med bolån? Jag är överbelånad och blev nekad av Collector som varit mångas räddning här. Har synliga krediter på 225.000kr, blancolån på 305.000 (tot 530K). Årsinkomst 423K, underskott av kapital 125K. Min första fråga är om personen som ska bo kvar i lägenheten kan behålla lånet trots att ägandet går över på mig? Det rör sig om en pensionär med låg inkomst. Om de "tvingar" hen att lägga över bolånet på mig, kan de neka vid upplysning då jag redan är så högt belånad? Min tanke är att försöka mig på en höjning av lånet för att baka in krediterna och blancolånen i bolånet för att få ner mina kostnader. Finns det en poäng att prata med första banken direkt om detta så det enbart tas en upplysning eller ska man "undvika" den diskussionen för att sedan söka bolån via [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL] t.ex? Finns det ens en chans att få ett bolån beviljat med så "kassa" förutsättningar? Har i dagsläget 4 upplysningar, en försvinner om ett par dagar, den senaste togs var just Collector som jag försökte med i slutet av november. Jag släckte en kredit på 20K ett tag sedan och går då ifrån ca 4.7 i riskprognos till 15.4. Jag hoppas att det kommer regleras i mitten av januari då det verkar som att dessa justeringar görs i mitten av varje eller varannan månad, dels med tanke på en avslutad kredit med också pga. en mindre upplysning. Om inte detta går igenom så kommer nog skuldsanering bli en sista utväg då jag dragit på mig alldeles för höga skulder och går back varje månad, inte kunnat leva ett normalt liv på flera år och hamnat i en ond spiral. Verkar som att käppen i hjulet för många varit nya lån, hur långt tillbaka kollar de på sådant? Hur långt tillbaka är "för nytt" och kan de bara se lånen via UC eller samtliga? Tacksam för input! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Nytt försök till samlingslån
Topp