Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nytt försök på lån, med högre inkomst

Hej!

Har idag 80 000kr i lån hos komplettbank, och 50 000 på krediter via creditsafe.
Har 13 ff sen i december och ett kreditbetyg på uc som är 52 % (skit jag vet).

Detta betyg antar jag ligger så pass dåligt till då jag har endast 120 000kr deklarerad inkomst förra året, men den kommer höjas vid nästa check till 360 000kr.

Hur pass mycket tror ni att detta kommer påverka mina chanser att få ett lån (och mitt kreditbetyg), tänkte mig 70 000kr för att samla smålån.
Har inga betalningsanmärkningar, men rädd för att hamna i den sitsen inom kort om jag inte får ett samlingslån. Hörde från UC att dom kommer uppdatera inkomsten i mitten av April detta året, om de nu stämmer.

Mvh

Vigge

Hej!

Har idag 80 000kr i lån hos komplettbank, och 50 000 på krediter via creditsafe.
Har 13 ff sen i december och ett kreditbetyg på uc som är 52 % (skit jag vet).

Detta betyg antar jag ligger så pass dåligt till då jag har endast 120 000kr deklarerad inkomst förra året, men den kommer höjas vid nästa check till 360 000kr.

Hur pass mycket tror ni att detta kommer påverka mina chanser att få ett lån (och mitt kreditbetyg), tänkte mig 70 000kr för att samla smålån.
Har inga betalningsanmärkningar, men rädd för att hamna i den sitsen inom kort om jag inte får ett samlingslån. Hörde från UC att dom kommer uppdatera inkomsten i mitten av April detta året, om de nu stämmer.

Mvh

Vigge

Med de antalet förfrågningar kommer du inte få något bra lån, tror dock att du kommer kunna få ett sämre samlingslån typ BN eller liknande.

I takt med att förfrågningarna försvinner, så kommer ditt betyg att förbättras desto mer. Inkomsten kommer att hjälpa, men troligtvis mindre än du tror.

I nuläget hoppas jag bara på att kunna få ett samlingslån då jag har dyra krediter som drar iväg.
Så du tror att BN endå hade kunnat hjälpa mig? Hoppas ju på att jag kan hamna under 20 % när min nya uppdatering på lön kommer, kanske för mycket att hoppas på dock.

I nuläget hoppas jag bara på att kunna få ett samlingslån då jag har dyra krediter som drar iväg.
Så du tror att BN endå hade kunnat hjälpa mig? Hoppas ju på att jag kan hamna under 20 % när min nya uppdatering på lön kommer, kanske för mycket att hoppas på dock.

Det beror klart på var ditt betyg landar, kanske kan du få hjälp av balanzia eller liknande aktör.
13ff på 4-5 månader skrämmer väl bort många banker och höjer betyget avsevärt.

Bortsett från de, så kommer inkomst/lån inte vara några bekymmer.

Jag har själv ett lån hos balanzia på 220.000kr till 6,75% ränta som jag fick med anmärkning. Dock med en kreditrisk på 3-4%

Om någon var nyfiken hur stor skillnaden blev, Så min ökning på 240 000kr ökning denna deklarationen, gav mig ett värde på 29.9.
Så cirka 20-21 % bättre kreditvärdighet blev de!

har du möjlighet att vänta tills du har max tre ff?

Hur vad är det för datum på dina FF? Jag skulle nog köra Lendo ändå om du har många gamla FF.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp