Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Nytt år, vad är dina mål 2024?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 392421" data-attributes="member: 3402"><p>Brukar inte ha nyårslöften: Men för mig är det dags att göra lite förändringar i livet under kommande år. Med det sagt så kommer jag inte börja med allt första Januari. Men jag kommer ha lite specificerade och ospecificerade mål under nya året att arbeta mot.</p><p></p><p><strong><u>Ekonomi: </u></strong></p><p></p><p>1. Viktigaste av allt för mig - Få igång skuldsaneringen. Inledande i början av november och har fått betalplan. Några steg kvar dock. hoppas alla godkänner den, jag får beslutad skuldsanering och sen att den blir verkställd 3 veckor senare innan jag vågar pusta ut. Annars blir det utmätning och ny ansökan.</p><p></p><p>2. Fortsätta och bli bättre på att bygga eget sparande, får jag igenom skuldsaneringen ska jag ALDRIG någonsin i mitt liv ha tomt på kontot igen, det vägrar jag. Det är inte bara ett nyårslöfte, det är ett permanent löfte skrivet i sten till mig själv.</p><p></p><p><strong><u>Fritid/Intresse/Hobby: </u></strong></p><p></p><p>3. Skaffa någon hemma-hobby/tidsfördriv som är billigare: Ljudböcker (Både fack och skönlitteratur) och är lite sugen på att eventuellt ta en vända tillbaka i tv eller datorspelens värld (Färdiga spel, inte pay2win). Får se hur det blir med det, känns som ett steg tillbaka då jag inte spelat på länge. Men det kan vara kul när man väl sätter sig in i något spel och man har ett billigt tidsfördriv för 400-700kr där man kan spendera allt mellan 50 till 100 timmar+ i GTA, Final Fantasy, Baldurs Gate, Zelda eller något annat, räcker ett bra tag om man kör några timmar i veckan i stället för slösa på annat. - Ska man sätta det i struktur så kanske 1 bok per månad och får köpa 1 spel varannan månad.</p><p></p><p>4. Mera intresse för mat, matlagning och matlådor.</p><p></p><p>5. Till skillnad från många som tänker resa så blir mitt löfte "ingen utlandsresa 2024" - Fokus på sparande kommande år, 2025 så kanske man unnar sig en resa om allt går bra.</p><p></p><p><strong><u>Hälsa: </u></strong></p><p></p><p>6. Ospecificerat: Men göra något som är positivt för hälsan under året. Kan bli promenad/löpa, gym, äta mer hälsosamt, dricka mindre alkohol, bättre sömn, tappa några kilon. Får se hur det blir: Men har bestämt att jag ska bli bättre på att ta hand om hälsan på ett eller annat vis.</p><p></p><p><strong><u>Jobb/Karriärsmål: </u></strong></p><p></p><p>7. Göra ett bättre resultat på jobbet under 2024 än under 2023.</p><p></p><p>8. Bli bättre att arbeta med kalendern</p><p></p><p><strong><u>Socialt:</u></strong></p><p></p><p>Inga förändringar: Rätt nöjd med vänner, kollegor etc som jag umgås lagomt mycket med, även antalet vänner och kontakter. Så inga specifika planer/mål på att nätverka. Lärt känna många bra personer under 2022 och 2023. Även blivit av med några gamla vänner (schyssta personer) som fortfarande lever i spelberoende, ett ämne som jag aldrig kommer beblanda mig med igen. Allt spel om pengar = red flag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 392421, member: 3402"] Brukar inte ha nyårslöften: Men för mig är det dags att göra lite förändringar i livet under kommande år. Med det sagt så kommer jag inte börja med allt första Januari. Men jag kommer ha lite specificerade och ospecificerade mål under nya året att arbeta mot. [B][U]Ekonomi: [/U][/B] 1. Viktigaste av allt för mig - Få igång skuldsaneringen. Inledande i början av november och har fått betalplan. Några steg kvar dock. hoppas alla godkänner den, jag får beslutad skuldsanering och sen att den blir verkställd 3 veckor senare innan jag vågar pusta ut. Annars blir det utmätning och ny ansökan. 2. Fortsätta och bli bättre på att bygga eget sparande, får jag igenom skuldsaneringen ska jag ALDRIG någonsin i mitt liv ha tomt på kontot igen, det vägrar jag. Det är inte bara ett nyårslöfte, det är ett permanent löfte skrivet i sten till mig själv. [B][U]Fritid/Intresse/Hobby: [/U][/B] 3. Skaffa någon hemma-hobby/tidsfördriv som är billigare: Ljudböcker (Både fack och skönlitteratur) och är lite sugen på att eventuellt ta en vända tillbaka i tv eller datorspelens värld (Färdiga spel, inte pay2win). Får se hur det blir med det, känns som ett steg tillbaka då jag inte spelat på länge. Men det kan vara kul när man väl sätter sig in i något spel och man har ett billigt tidsfördriv för 400-700kr där man kan spendera allt mellan 50 till 100 timmar+ i GTA, Final Fantasy, Baldurs Gate, Zelda eller något annat, räcker ett bra tag om man kör några timmar i veckan i stället för slösa på annat. - Ska man sätta det i struktur så kanske 1 bok per månad och får köpa 1 spel varannan månad. 4. Mera intresse för mat, matlagning och matlådor. 5. Till skillnad från många som tänker resa så blir mitt löfte "ingen utlandsresa 2024" - Fokus på sparande kommande år, 2025 så kanske man unnar sig en resa om allt går bra. [B][U]Hälsa: [/U][/B] 6. Ospecificerat: Men göra något som är positivt för hälsan under året. Kan bli promenad/löpa, gym, äta mer hälsosamt, dricka mindre alkohol, bättre sömn, tappa några kilon. Får se hur det blir: Men har bestämt att jag ska bli bättre på att ta hand om hälsan på ett eller annat vis. [B][U]Jobb/Karriärsmål: [/U][/B] 7. Göra ett bättre resultat på jobbet under 2024 än under 2023. 8. Bli bättre att arbeta med kalendern [B][U]Socialt:[/U][/B] Inga förändringar: Rätt nöjd med vänner, kollegor etc som jag umgås lagomt mycket med, även antalet vänner och kontakter. Så inga specifika planer/mål på att nätverka. Lärt känna många bra personer under 2022 och 2023. Även blivit av med några gamla vänner (schyssta personer) som fortfarande lever i spelberoende, ett ämne som jag aldrig kommer beblanda mig med igen. Allt spel om pengar = red flag. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Nytt år, vad är dina mål 2024?
Topp