Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny typ av lån med fullmakt

Det mest intressanta som jag känner är att det kommer en låneaktör vars lånebelopp rör sig kring 30-50tusen och som vänder sig till oss som har smslån upp över öronen. Ett hjälplån på kanske 24 månader så vi kan ta oss ur träsket. Den långivare som kommer med den produkten ska även kräva att man ger dom fullmakt att spärra en livsvarigt eller åtm under återbetalningstiden hos smslångivare. Smslån med beloppen 1000 kr - 5000 kr känns bara som man köper sig tid att betala ett annat smslån som hunnit gå till KF, sen kommer nästa smslån som förfaller och man "köper" nya dyra pengar för att klara den situationen etc etc och karusellen är igång. Jag pratar då av egen erfarenhet, men efter att ha följt trådar på forumet en längre tid så förstår jag att jag inte är ensam om problemet. När ett nytt lån kommer så hugger alla in och lånar (även jag) efter 30 dagar frågar alla vilket inkassobolag dom har, delbetalningar etc och nästa inlägg handlar om "vet någon om något nytt smslån". En plågsam karusell utan ände om du inte kan få hjälp från ngn anhörig eller vän men man känner sån skam att man inte vill fråga.

Instämmer helt

Som sagt håller jag med fullständigt,det vore toppen om det fanns ett sånt lån för oss smslånare som hamnat i den onda spiralen,av olika andledningar och det om att man ser till att bli spärrad för lån är en bra ide,det vore också en slags säkehet för den som lånar ut pengarna för att lösa de lån man har.Känner igen mej i allt föregående skriver!!! Är övertygad om att jag inte är ensam om det!! Kan bara hoppas att detta kunde bli en verklighet!! Det skulle inte vara brist på kunder i allafall som inget annat vill att bli av med lån och göra rätt för sig om förutsättningarna finns!

Ja tänk vilken lycka om det skulle finnas ett Sånt lån. Jag håller helt med spärra allt från oss
Tills lånet är återbetaöt

Lån med fullmakt

Måste också bara få kommentera detta med lån o fullmakt.
Det vore ju helt fantastiskt.

För här sitter man med en massa sms lån som går till inkasso, krfm etc etc.
Man lånar av de nya som dyker upp tills dess att det inte går längre.
Man ha dragit på sig krf, kanske till och med ett ltet skuldsaldo.
Det hjälper inte med vem man än pratar och visar att ett samlat lån på ca 50.00. till givetvis ingen ockerränta med en normal ränta och sedan en återbetalningstid på kanske upp till 2 år att man inte skulle ha några som helst problem med att betala. Ja, svarar alla det ser vi också men tyvärr kan vi inte låna ut. Man frågar varfrö men får bara spottat i ansiktet att du har betalnignsanmärkning.
Sen att man som sagt har en inkost som är väldigt bra och om man räknar på ett nytt lån, skulle göra en besparing på tusentals kronor per månad och därmed inte heller några problem att betala tillbak ett nytt lån, nej det finns det ingen som bryr sig om.
Alla håller bara med om att javisst det ser ju bra ut, men tyvärr avslag.
Man blir ju smått to............, när man själv ser att problemen skulle kunna vara lösta runt knuten så att säga.
Ja man får ju skylla sig själv att man hamnat där man gjort av vissa anledningar, men de flesta av oss vill ju komma i från detta och vi som har hamnat här har nog också i varje fall de flesta av oss lärt oss läxan. Men att få en seriös bank eller dylikt att ställa upp det är tyvärr omöjligt, trots alla garantier man kan lämna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp