O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Det mest intressanta som jag känner är att det kommer en låneaktör vars lånebelopp rör sig kring 30-50tusen och som vänder sig till oss som har smslån upp över öronen. Ett hjälplån på kanske 24 månader så vi kan ta oss ur träsket. Den långivare som kommer med den produkten ska även kräva att man ger dom fullmakt att spärra en livsvarigt eller åtm under återbetalningstiden hos smslångivare. Smslån med beloppen 1000 kr - 5000 kr känns bara som man köper sig tid att betala ett annat smslån som hunnit gå till KF, sen kommer nästa smslån som förfaller och man "köper" nya dyra pengar för att klara den situationen etc etc och karusellen är igång. Jag pratar då av egen erfarenhet, men efter att ha följt trådar på forumet en längre tid så förstår jag att jag inte är ensam om problemet. När ett nytt lån kommer så hugger alla in och lånar (även jag) efter 30 dagar frågar alla vilket inkassobolag dom har, delbetalningar etc och nästa inlägg handlar om "vet någon om något nytt smslån". En plågsam karusell utan ände om du inte kan få hjälp från ngn anhörig eller vän men man känner sån skam att man inte vill fråga.