Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Ny medlem, gammal läsare. Hjälp med era tankar kring avbetalning.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 448051" data-attributes="member: 3225"><p>Det kan inte stämma att det bara skulle ta 2,5 år mindre. </p><p>När jag vill räkna ut hur lång tid det skulle ta att bli av med t ex mitt Ellos lån som jag använder snöbollsmetoden på så kollar jag på senaste fakturan, det står t ex lägst att betala 993 kr, ränta 450 kr. Det betyder att 543 kr går till amortering. Om jag har säg 18 000 kr kvar att betala (kapitalbelopp) så blir det 18 k / 420 kr amortering (drar ner den lite eftersom räntan minskar = 3,5 år tills lånet är betalt.</p><p>Jag betalar 1600 kr istället för 993. Då blir det ungefär 1200 kr amortering/mån. </p><p>18 000 kr / 1200 kr = 15 mån kvar istället för 3,5 år. </p><p>Detta är inte en exakt beräkning utan ungefär och det räcker för mig för att få ett hum om hur snabbt ett lån kommer att återbetalas. </p><p>Lånet jag gav som exempel är ett annuitetslån.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 448051, member: 3225"] Det kan inte stämma att det bara skulle ta 2,5 år mindre. När jag vill räkna ut hur lång tid det skulle ta att bli av med t ex mitt Ellos lån som jag använder snöbollsmetoden på så kollar jag på senaste fakturan, det står t ex lägst att betala 993 kr, ränta 450 kr. Det betyder att 543 kr går till amortering. Om jag har säg 18 000 kr kvar att betala (kapitalbelopp) så blir det 18 k / 420 kr amortering (drar ner den lite eftersom räntan minskar = 3,5 år tills lånet är betalt. Jag betalar 1600 kr istället för 993. Då blir det ungefär 1200 kr amortering/mån. 18 000 kr / 1200 kr = 15 mån kvar istället för 3,5 år. Detta är inte en exakt beräkning utan ungefär och det räcker för mig för att få ett hum om hur snabbt ett lån kommer att återbetalas. Lånet jag gav som exempel är ett annuitetslån. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Ny medlem, gammal läsare. Hjälp med era tankar kring avbetalning.
Topp