Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu börjar inkassokrav komma

Hej! Jag har en del funderingar jag hoppas nån kan hjälpa mig svara på.

Jag släppte mina skulder i dec/jan ca 1 miljon totalt och nu börjar det dimpa ner inkassokrav från bla Sergel, alektum,har till 4 Mars på mig att betala på dom som har kommit hittills och det gäller ett par mindre lån på mellan 5000-10000, min fråga blir då om dom skulle skicka det vidare vi säger 5 mars hinner jag då få skatteåterbäringen 8-9 april tror ni? Jag kommer inte bestrida några skulder för att dra ut på det, jag vill ansöka om skuldsanering senare.

Försök ordna upp betalningsplaner med inkassobolagen med första betalning sista mars. Då bör väl återbäringen vara säkrad? Är i samma sits och så har jag tänkt göra.

Jag känner bara att jag inte orkar det, fick dessutom ett till inkassokrav nu från granit inkasso gällande extralanet, verkar som dom skickar uteblivna månadsbetalningar istället för hela skulden.. ska betala 1000 kr ca på detta krav, är det den summan som skickas till kf sen eller åker hela skulden dit på en gång om jag inte betalar denna?

Jag känner bara att jag inte orkar det, fick dessutom ett till inkassokrav nu från granit inkasso gällande extralanet, verkar som dom skickar uteblivna månadsbetalningar istället för hela skulden.. ska betala 1000 kr ca på detta krav, är det den summan som skickas till kf sen eller åker hela skulden dit på en gång om jag inte betalar denna?
Jag hade dragit ut på det och förlängt inkasso med betal planer , du tjänar mycket mycket tid på det !

har nu skickat iväg mail till alla inkasso och bett om att få till slutet på mars att betala... gäller sergel inkasso, granit inkasso och versur inkasso.. sistnämnda har inte ens nån hemsida och fick mail idag om att dom redan skickat iväg för betalningsföreläggande så den är väl körd.. ynka 3300 men har ingen möjlighet att betala den tyvärr .. görs det utmätning på lön för en skuld som är så pass ”liten” eller kommer kf hellre hem till mig för att hitta nåt som är värt den summan?

har nu skickat iväg mail till alla inkasso och bett om att få till slutet på mars att betala... gäller sergel inkasso, granit inkasso och versur inkasso.. sistnämnda har inte ens nån hemsida och fick mail idag om att dom redan skickat iväg för betalningsföreläggande så den är väl körd.. ynka 3300 men har ingen möjlighet att betala den tyvärr .. görs det utmätning på lön för en skuld som är så pass ”liten” eller kommer kf hellre hem till mig för att hitta nåt som är värt den summan?
Först kommer ett delgivningskvitto från kfm som du ska skriva under och skicka tillbaka. Sen kommer utslag och då har du 10 dagar på dig att betala. Betalar man inte så tar det någon månad så kommer det komma hem ett brev där du ska redovisa dina inkomster. Ett sådant brev skickas även till din arbetsgivare, dvs lönekontoret. Sen kommer ett beslut hur mycket som arbetsgivaren ska dra på din lön och hur mycket du ska få behålla.

Allt tar tid faktiskt , jag tror jag fick mitt första föreläggande i mitten på september nått sånt eller slutet .. och sen kom alla föreläggande.. men måste säga att från september tills nu har jag fått utslag och och vissa har begärt verkställande ... dock inte fått några papper skuld att betala ännu ! Vet att 5 krediter är begärda verkställda ! Dock ensdast 1 som är registrerat ! Du kommer få behålla din skatteåterbäring utan problem ! Det är ju bara skita i att skriva på föreläggandet också .. dom kommer ju inte efter en vecka eller så .. tror dom ringde på min dörr efter 2-3 mån faktiskt .

Allt tar tid faktiskt , jag tror jag fick mitt första föreläggande i mitten på september nått sånt eller slutet .. och sen kom alla föreläggande.. men måste säga att från september tills nu har jag fått utslag och och vissa har begärt verkställande ... dock inte fått några papper skuld att betala ännu ! Vet att 5 krediter är begärda verkställda ! Dock ensdast 1 som är registrerat ! Du kommer få behålla din skatteåterbäring utan problem ! Det är ju bara skita i att skriva på föreläggandet också .. dom kommer ju inte efter en vecka eller så .. tror dom ringde på min dörr efter 2-3 mån faktiskt .
Jag är ute efter skuldsanering vid ett senare tillfälle och jag har hört att om man strular o har sig med dessa kvitton man ska skriva på så ser det inte bra ut i ansökan senare, men man borde ju kunna strunta i första föreläggandet och vänta på påminnelsen för det får man väl alltid, en påminnelse?

Jag är ute efter skuldsanering vid ett senare tillfälle och jag har hört att om man strular o har sig med dessa kvitton man ska skriva på så ser det inte bra ut i ansökan senare, men man borde ju kunna strunta i första föreläggandet och vänta på påminnelsen för det får man väl alltid, en påminnelse?
Jag gjorde så att jag sket i första och fick påminnelsen och skickade in den i sista minuten .. men då knackade dom på istället och fick skriva på allihopa faktiskt :)

Verkar inte alltid som dom skicka påminnelse för det fick jag inte ofta ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp