Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Nu anmäler vi Upplysningscentralen!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lize" data-source="post: 54379" data-attributes="member: 1435"><p>Jättebra! Jag anser att UC bär en del av skulden att jag hamnat hos KFM, eftersom jag aldrig har fått något vettigt kreditbetyg, så att jag kunnat få ett samlingslån med rimlig ränta. Jag har betalningsutrymme på över 25 tkr/månad. Jag hade varit skuldfri för länge sedan med vanligt banklån. De senaste åren har tyvärr mina skulder ökat enormt p g a ockerräntor och nu sitter jag här och ska ansöka om skuldsanering så fort de nya reglerna träder ikraft. Sedan blir det en ond spiral med UC-betyget, man betalar ockerräntor och får stora underskott = sämre kreditbetyg, man försöker desperat att få lån och drar på sej flera ff utan att skulden ökar = sämre kreditbetyg och sedan det mest häpnadsväckande; man ökar sin inkomst rejält under ett antal år = sämre kreditbetyg. Vid ett tillfälle ärvde jag lite pengar, 100 tkr, som jag betalade av de värsta skulderna, det sänkte inte kreditbetyget alls, trots att det sänkte den totala skulden med 20%... För min del hade det varit bättre, vad UC-betyget beträffar, att ha halva min inkomst, vilket är jättesjukt, jag tycker det är rimligt att man jämför alla med hela befolkningen i Sverige. Det är verkligen på tiden att någon myndighet granska UC eftersom de styr hela utlåningsverksamheten i Sverige och indirekt gör att fler skuldsatta hamnar hos KFM.</p><p>Puuh, nu har jag skrivit av mej, blir verkligen förbannad när jag bara tänker på UC och deras undermåliga algoritmer, jag förstår hur de är uppbyggda eftersom jag har högre utbildning i matematik, men de avspeglar tyvärr inte verkligheten.</p><p>Nu har jag kommit till den punkt att jag faktiskt struntar i UC och mitt kreditbetyg, vilket jag borde gjort för länge sedan, jag ska bli skuldfri genom KFM och när det är klart ska jag aldrig låna en krona mer!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lize, post: 54379, member: 1435"] Jättebra! Jag anser att UC bär en del av skulden att jag hamnat hos KFM, eftersom jag aldrig har fått något vettigt kreditbetyg, så att jag kunnat få ett samlingslån med rimlig ränta. Jag har betalningsutrymme på över 25 tkr/månad. Jag hade varit skuldfri för länge sedan med vanligt banklån. De senaste åren har tyvärr mina skulder ökat enormt p g a ockerräntor och nu sitter jag här och ska ansöka om skuldsanering så fort de nya reglerna träder ikraft. Sedan blir det en ond spiral med UC-betyget, man betalar ockerräntor och får stora underskott = sämre kreditbetyg, man försöker desperat att få lån och drar på sej flera ff utan att skulden ökar = sämre kreditbetyg och sedan det mest häpnadsväckande; man ökar sin inkomst rejält under ett antal år = sämre kreditbetyg. Vid ett tillfälle ärvde jag lite pengar, 100 tkr, som jag betalade av de värsta skulderna, det sänkte inte kreditbetyget alls, trots att det sänkte den totala skulden med 20%... För min del hade det varit bättre, vad UC-betyget beträffar, att ha halva min inkomst, vilket är jättesjukt, jag tycker det är rimligt att man jämför alla med hela befolkningen i Sverige. Det är verkligen på tiden att någon myndighet granska UC eftersom de styr hela utlåningsverksamheten i Sverige och indirekt gör att fler skuldsatta hamnar hos KFM. Puuh, nu har jag skrivit av mej, blir verkligen förbannad när jag bara tänker på UC och deras undermåliga algoritmer, jag förstår hur de är uppbyggda eftersom jag har högre utbildning i matematik, men de avspeglar tyvärr inte verkligheten. Nu har jag kommit till den punkt att jag faktiskt struntar i UC och mitt kreditbetyg, vilket jag borde gjort för länge sedan, jag ska bli skuldfri genom KFM och när det är klart ska jag aldrig låna en krona mer! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Nu anmäler vi Upplysningscentralen!
Topp