Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nordax

Nordax bank bevilja en vän till mig 100.000:- genom lendo. Överbelånad o rätt kass årsinkomst. 597.000 i lån på uc och 331.000 i årsinkomst. Hade inte bankerna blivit hårdare nu med utlåning? Nordax kanske kör nåt race nu där de beviljar lite hit o dit..

Onödig information kanske ..

Med tanke på deras räntesats så är de kanske inte lika hårda som de andra "vanliga"bankerna

Min vän fick 16% i ränta, men ändå.. kändes som de var omöjligt för ett tag sedan att kunna låna så mkt.

Nordax bank bevilja en vän till mig 100.000:- genom lendo. Överbelånad o rätt kass årsinkomst. 597.000 i lån på uc och 331.000 i årsinkomst. Hade inte bankerna blivit hårdare nu med utlåning? Nordax kanske kör nåt race nu där de beviljar lite hit o dit..

De skickar mig ett brev i månaden om att låna. Jag har 300 00 kr i inkomst och runt 200 000 kr i lån men de ger mig helt kalla handen. Förfrågningar hatar de åtminstone. Jag får väl ha flest förfrågningar då så kanske de inte påverkar så mycket då det är statistiskt.

Jag undrar verkligen om någon statistik visar att många förfrågningar skulle innebära 25 procent risk för betalningsanmärkningar inom tolv månader. Är det inte oftast att det sker i andra ordningen?

Min fru har inget fast jobb. Timvikarie. Tjänade 297.000 2023. Hon fick låna 200.000 av Nordax i september och hösten 2023 fick hon låna 100.000. Däremot är det en sjuhelvetes ränta. Vi betalar 4400 kr i månaden upplagd på tolv år. Räntan är 2900 kr i månaden.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp