Ni som fått bolån med hög blanco

Som rubriken lyder så undrar jag hur det sett ut och vilka banker ni använt er av?

hur högt blanco hade ni?
Inkomst?
Hur mycket kontantinsats hade ni i %?
hur mycket lånade ni tot?

Min situation:

sambo med 2 barn.
Blanco: 900k
Inkomst: 400k

Sambo:
Blanco 0kr
Inkomst: 300k
På fickan: 300k

Hade 700t i blanko när jag köpte huset för 950t. Hade 70t att sätta in (pantbrev fanns). Dåvarande lön 560t. Fick bolånet av HB (2018).
Inga barn.

Ca 410t i blanko, sambon hade ca 250t i CSN vilket vi angav med. Fick låna 1.7 mil eftersom vi hade kontantinsats på 300t. Min årslön ca 400t sambons 310t. Lät som vi kunde fått högre summa med högre kontantinsats men vi köpte ett hus för 1.9m. SEB som bank

Tack för era svar. Då kanske det inte är helt kört för oss ändå? Tjejen har somsagt 0 lån och 300k som hon sparat ihop till kontantinsats.
Är det större chans att hon får om hon söker själv tro?

Hade nästan exakt samma som dig och tjejen förutom att hon hade lite bättre inkomst och jag hade lite mindre blanco.

Jag lät tjejen gå själv och hon fick 1.8 från Handelsbanken.

Hade nästan exakt samma som dig och tjejen förutom att hon hade lite bättre inkomst och jag hade lite mindre blanco.

Jag lät tjejen gå själv och hon fick 1.8 från Handelsbanken.
Ok! Då finns det ändå hopp gissningsvis? Skönt att höra. Trott länge att det varit stenkört tills jag fått bort hela mitt skuldsaldo. Ett hus här i byn kostar omkring 850-1,25msek

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp