Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ni med löneutmäting?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 119841" data-attributes="member: 947"><p>Det är kanske inte alltid det enklaste valet, vi "offrade" ju min sambo för det inte fanns en utgång. Men jag var i KFM själv och hade 40 anmärkningar. Det ledde till stress,privata skulder, usel ekonomi i flera år och flera andra konsekvenser.</p><p></p><p>I Sverige har man byggt ett samhälle vilket innebär att du är mer stämplad om du har anmärkningar och skulder till KFM än om du har begått en våldtäkt eller ett grovt rån. Efter dessa har du "avtjänat" ditt straff på kanske 2-2.5 år. Men en anmärkning eller som i mitt fall flera förstörde ju mitt liv. Jag kunde inte ta lägenhet, kunde inte teckna internet abonnemang, fick konsekvenser på mitt jobb då nya lagkrav inte tillåter dig ha skulder hos KFM, jag fick leva på existensminimum, jag hade aldrig pengar, jag hade inte lust att jobba då jag aldrig såg pengarna - dom gick till skulder.</p><p></p><p>Anmärkning i Sverige tycker jag helt enkelt drabbar dig för hårt. Får man skuldsanering/Löneutmätning utan anmärkningar så fine. Ingen fara. I synnerhet om man har hus och kanske ne partner med bra ekonomi. Men min uppfattning är att när man släpper allt så är det riktigt jävligt. Speciellt eftersom skulderna tack vare horribla räntor inte alltid minskar. Det är min uppfattning. Men som sagt, mycket handlar om situationen individen befinner sig i.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 119841, member: 947"] Det är kanske inte alltid det enklaste valet, vi "offrade" ju min sambo för det inte fanns en utgång. Men jag var i KFM själv och hade 40 anmärkningar. Det ledde till stress,privata skulder, usel ekonomi i flera år och flera andra konsekvenser. I Sverige har man byggt ett samhälle vilket innebär att du är mer stämplad om du har anmärkningar och skulder till KFM än om du har begått en våldtäkt eller ett grovt rån. Efter dessa har du "avtjänat" ditt straff på kanske 2-2.5 år. Men en anmärkning eller som i mitt fall flera förstörde ju mitt liv. Jag kunde inte ta lägenhet, kunde inte teckna internet abonnemang, fick konsekvenser på mitt jobb då nya lagkrav inte tillåter dig ha skulder hos KFM, jag fick leva på existensminimum, jag hade aldrig pengar, jag hade inte lust att jobba då jag aldrig såg pengarna - dom gick till skulder. Anmärkning i Sverige tycker jag helt enkelt drabbar dig för hårt. Får man skuldsanering/Löneutmätning utan anmärkningar så fine. Ingen fara. I synnerhet om man har hus och kanske ne partner med bra ekonomi. Men min uppfattning är att när man släpper allt så är det riktigt jävligt. Speciellt eftersom skulderna tack vare horribla räntor inte alltid minskar. Det är min uppfattning. Men som sagt, mycket handlar om situationen individen befinner sig i. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ni med löneutmäting?
Topp