Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Newbie på HB kreditkort allkort- hur funkar det?

Skulle någon vänlig själ vilja beskriva med ett exempel hur Handelsbankens kreditkort funkar? Om jag inte har några egna pengar på kreditkortet utan använder krediten låt säga 4000 kr (med uttag i svensk automat) den 17/9, och önskar delbetala. När ska första betalningen vara inne och på hur mycket blir det om jag tar minsta summan möjligt?

Informationen jag har är: 16.5 procent i ränta och minsta möjliga är 1/20 av beloppet per månad i delbetalning. Hur räknar man ut räntan? Det står den börjar dras direkt när man tar ut i automat. Tillkommer någon uppläggningsavgift? Eller annan avgift?

Tusen tack på förhand!

Räntan räknas per år, så på 4000 kronor blir det 1 krona och 80 öre per dag. Eller 1 krona och 26 öre efter skatt, med dagens ränteavdrag. Några andra avgifter tillkommer inte, frånsett årsavgiften för kortet. Jag tror inte att du skall ha något kreditkort om du inte förstår hur ett sådant fungerar.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp