Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Någon som vill peppa?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gnetaren" data-source="post: 102673" data-attributes="member: 4201"><p>Jag är inte hundra på din situation. Men när det var som värst för mig och jag i praktiken räknade med att bli hemlös så orkade jag genom att "bli lite knäpp". Jag frågade mig själv vad jag klarade av att hantera och hur mycket jag klarade av. Jag led också mer eller mindre av en depression, vilket hos mig yttrade sig med att jag ville sova 24 timmar per dygn. Jag kom fram till att jag kunde hålla mig vaken i max 6 timmar och att jag endast orkade fokusera på en sak. Till en början var det endast att söka jobb, så jag gjorde det och struntade i allt annat (nåväl, jag hittade ett tillfälligt boende först). Sedan lade jag på en sak i taget: betala små räkningar nummer ett. Efter att jag fått ett tillfälligt jobb (och klarade att hantera det): betala till kronofogden, efter ett par månader: Göra avbetalningsplan på dyraste lånet osv. Så höll jag på tills jag såg en framtid och hade fått ett heltidsarbete (fast anställning) då gjorde jag avbetalningsplaner på allt, satte en gräns på när jag skulle vara skuldfri, utifrån att leva på absolut existensminimum. Jag lät helt enkelt betalningar bli mina "kickar" och fokuserade helt på det. Det fungerade faktiskt. Jag gissar att kickarna jag fick varje gång jag betalade av lite extra kan jämställas med de kickar ni spelare får när ni vinner, så starkt var det. Så nu är jag skuldfri och bara en betalningsanmärkning kvar från normalitet, men blev precis varslad på mitt jobb. Så...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gnetaren, post: 102673, member: 4201"] Jag är inte hundra på din situation. Men när det var som värst för mig och jag i praktiken räknade med att bli hemlös så orkade jag genom att "bli lite knäpp". Jag frågade mig själv vad jag klarade av att hantera och hur mycket jag klarade av. Jag led också mer eller mindre av en depression, vilket hos mig yttrade sig med att jag ville sova 24 timmar per dygn. Jag kom fram till att jag kunde hålla mig vaken i max 6 timmar och att jag endast orkade fokusera på en sak. Till en början var det endast att söka jobb, så jag gjorde det och struntade i allt annat (nåväl, jag hittade ett tillfälligt boende först). Sedan lade jag på en sak i taget: betala små räkningar nummer ett. Efter att jag fått ett tillfälligt jobb (och klarade att hantera det): betala till kronofogden, efter ett par månader: Göra avbetalningsplan på dyraste lånet osv. Så höll jag på tills jag såg en framtid och hade fått ett heltidsarbete (fast anställning) då gjorde jag avbetalningsplaner på allt, satte en gräns på när jag skulle vara skuldfri, utifrån att leva på absolut existensminimum. Jag lät helt enkelt betalningar bli mina "kickar" och fokuserade helt på det. Det fungerade faktiskt. Jag gissar att kickarna jag fick varje gång jag betalade av lite extra kan jämställas med de kickar ni spelare får när ni vinner, så starkt var det. Så nu är jag skuldfri och bara en betalningsanmärkning kvar från normalitet, men blev precis varslad på mitt jobb. Så... [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Någon som vill peppa?
Topp