Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fördelar? Nackdelar? Tycker ni att det är prisvärt eller blir det tvärtom alldeles för dyrt? Vad har ni valt för bilmärke och modell? Varför valde ni just denna och vad betalar ni?
Jag privatleasar en Golf GT 1,4 R-line paket. Betalar inkl. försäkringar, service och vinterdäck 2900 kr/månad. För mig funkar det hur bra som helst. Jag valde privatleasing genom VW Finans eftersom att de godkände betalningsanmärkningar. Togs heller ingen UC. Kunde hämta bilen efter 14 dagar.
Jag är extremt noggrann med skötsel av bilen. Hade jag haft hund eller barn så hade jag aldrig valt privatleasing.
Det enda negativa är väl antalet mil som ingår. 4500 mil på 3 år är i snålaste laget. Men jag har nära till jobb, så det kommer funka. Sen får man också vara medveten om att man binder upp sig för 3 år.
Jag privatleasar oxå! Via Hedin Bil, en Opel Corsa. Betalar precis runt 2000kr/mån. Jag tycker det funkar oerhört smidigt. Bilen betalar nästan sig själv oxå, för jag kör en hel del i tjänsten och får en bra milersättning, men håller med föregående talare om att det negativa kan väll vara antal mil man får köra är begränsat, så det gäller att uppskatta HUR MYCKET man verkligen kommer köra/år. Hos Hedin bil vet jag dock att man kunde välja även 2000mil/år, men då blev självklart månadskostnaden högre...
Man måste oxå tänka på att behandla bilen oerhört väl, så man inte får en kostnad när man lämnar tillbaks den, men det är ju inget konstigt och det gör man ju då bilen är helt ny när man hämtar ut den.
Jag har till och med hund, men en väldigt liten sådan och har täckt baksätet med en filt, så inga problem där heller.