Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Någon som har koll på byggkreditiv?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Egon" data-source="post: 221828" data-attributes="member: 5752"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag har en fråga som rör byggkreditiv.</p><p></p><p>Ponera att man blivit beviljad byggkreditiv och bygger klart kåken (rubbet ink slutbesiktning) men att man under byggets gång, av diverse orsaker inte planerar att bo kvar i huset utan väljer att sälja vid/innan färdigställande pga privata omständigheter, kan då banken opponera sig kring detta eller är det endast någon straffavgift som tillkommer för att man inte gör om byggkreditivet till ett bolån?</p><p></p><p>Tänker eftersom marken och bygget står på mig borde det vara omöjligt. Det är ju knappast så att jag vid färdigställande måste lämna tillbaka huset till banken?</p><p></p><p>Och en tilläggsfråga: om marken inklusive bygget kostar låt oss säga fyra miljoner kronor i produktionskostnad och det sedan blir värderat till fem miljoner, mellanskillnaden är väl knappast något banken har att göra med eftersom jag betalt byggkreditivet och dess tillhörande ränta?</p><p></p><p>Tack</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Egon, post: 221828, member: 5752"] Hej, Jag har en fråga som rör byggkreditiv. Ponera att man blivit beviljad byggkreditiv och bygger klart kåken (rubbet ink slutbesiktning) men att man under byggets gång, av diverse orsaker inte planerar att bo kvar i huset utan väljer att sälja vid/innan färdigställande pga privata omständigheter, kan då banken opponera sig kring detta eller är det endast någon straffavgift som tillkommer för att man inte gör om byggkreditivet till ett bolån? Tänker eftersom marken och bygget står på mig borde det vara omöjligt. Det är ju knappast så att jag vid färdigställande måste lämna tillbaka huset till banken? Och en tilläggsfråga: om marken inklusive bygget kostar låt oss säga fyra miljoner kronor i produktionskostnad och det sedan blir värderat till fem miljoner, mellanskillnaden är väl knappast något banken har att göra med eftersom jag betalt byggkreditivet och dess tillhörande ränta? Tack [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Någon som har koll på byggkreditiv?
Topp