Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon skillnad vid låneansökan att avbetalningstiden är kortare eller längre

Jag har en liten fundering på om det är någon skillnad på om man tar kortare tid på avbetalningstiden eller längre vid låneansökan vid samlingslån? Gynnar banken att ta längre men bättre för en själv om man klarar av kortare tid. Kollar banken på något av de vid ansökan? Vad är det bästa för störst chans att få fler lånerbjudande?

Jag beskrev mitt lånetillfälle i annan tråd, tar texten från denna:

Sökte via Lendo:

Funderade också på att söka 600k för att samla men bestämde mig för att lösa ett 335.000 lån som hade 16% ränta istället.

Men passade på att inkludera en kreditkortsskuld också, så sökte på 342000 på 12 år.
Ingen match från lånegivarna mer än banky som kom med något skambud på 150.000 och 33% ränta!

Tänkte ge upp redan där, men vet att jag kunde få en chans till på samma UC med Lendo, så körde en longshot.

Ringde in och bad dem justera til följande: 335000 med 9ÅR (och tror åren vart nyckeln här), supporten på Lendo trodde inte att minska beloppet så lite kommer ha någon påverkan då jag redan var rätt överbelånad i totala (575k), därav drog jag till med minskningen av tiden också, bara för att testa att ändra båda parametrar.

Fick direkt ett svar från Marginalen bank med en vettig ränta på 9.93% som jag vart rätt nöjd med då jag löser samma belopp som var på 16%!.

Så att bara justera återbetalningstid kan ge bra napp.

Så, om du söker via Lendo, kör på med första tanken, skiter det sig så har du alltid en andra chans på samma UC.

Jag beskrev mitt lånetillfälle i annan tråd, tar texten från denna:

Sökte via Lendo:

Funderade också på att söka 600k för att samla men bestämde mig för att lösa ett 335.000 lån som hade 16% ränta istället.

Men passade på att inkludera en kreditkortsskuld också, så sökte på 342000 på 12 år.
Ingen match från lånegivarna mer än banky som kom med något skambud på 150.000 och 33% ränta!

Tänkte ge upp redan där, men vet att jag kunde få en chans till på samma UC med Lendo, så körde en longshot.

Ringde in och bad dem justera til följande: 335000 med 9ÅR (och tror åren vart nyckeln här), supporten på Lendo trodde inte att minska beloppet så lite kommer ha någon påverkan då jag redan var rätt överbelånad i totala (575k), därav drog jag till med minskningen av tiden också, bara för att testa att ändra båda parametrar.

Fick direkt ett svar från Marginalen bank med en vettig ränta på 9.93% som jag vart rätt nöjd med då jag löser samma belopp som var på 16%!.

Så att bara justera återbetalningstid kan ge bra napp.

Så, om du söker via Lendo, kör på med första tanken, skiter det sig så har du alltid en andra chans på samma UC.
Okej tack för bra svar! Ska ta med mig det inför en ansökan.
Vet du om Marginalen Bank använder sig av Kreditz/Tink för din ansökan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp