Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

någon erfarenhet av Minifinans

Hallå! Har någon erfarenhet av Minifinans?
Jag vill veta om så är fallet vilka erfarenheter du/ni har? Jag har tyvärr endast dåliga erfarenheter.
Dels så beviljades jag inte det ansökta beloppet (5000) jag beviljades 2500, likadant var det för min tjej som har ett fint UC-betyg och en inkomst på ungefär 300 000 trots sina 21 år, själv är jag 29. Du måste betala en uppläggningsavgift direkt,du kan göra det via swish (men du kan inte göra inbetalningar via swish). Annars måste du SMS:a och så går det på din mobilräkning sen. Sen är det de här med postutskick, Alektum som jag förstått står för Minifinans postutskick och de skickade till en gammal adress jag hade en gång, nästa gång struntade de i att skicka ut överhuvudtaget och jag både ringde och mejlade dem men de totalt tokdissade mig. Min flickvän provade att mejla dem och då svarade de direkt, det slutade iallafall med att jag hamnade hos inkasso. Alektum skickade dessutom ut inkassokravet till en c/o adress vilket är helt felaktigt det ska alltid skickas ut till folkbokföringsadressen. Det förnekade dem trots att jag hade brevet i handen. Det konstiga är bara att jag en av månaderna fick ett brev som det stod Minifinans på och någon annan månade Alektum, fattar någon kopplingen? För Alektum säger sig själva vara de som står för all postutskick från Minifinans. Sen hände samma sak tjejen, Alektum "glömde" att skicka ut brev (avi) och inte kan du logga in på någon hemsida heller på Minifinans. Vet någon?

Där kom det....även för tjejen.....
Hon var lite sen med en inbetalning och Alektum (som man ju fortfarande inte förstår varför de står för Minifinans postutskick) skriver en rad med mejl till henne. Hon gjorde förvisso fel då hon betalade in fel belopp ( 7 kronor för lite) men vad fasiken kom igen eftersom att räntan ändras från varje dag och de skickat henne hur många mejl som helst som gjorde att hon förväxlade beloppen. Då minsann...väldigt väldigt snabbt kom det ett inkassokrav. Förmodligen kostar det inte Minifinans något att skicka ärendet vidare till Alektum (eftersom de redan samarbetar med varandra) hade det varit ett seriöst företag hade man ju kunnat ringa upp eller säga att de saknade ett visst belopp för en betalning. Läst på om Alektum...står bara skit i stort sett. Nu gjorde tjejen förvisso fel men det är helt sjukt. Jag känner ju till hur både Minifinans och Alektum behandlat mig tidigare så.....

Hej! Har ingen direkt erfarenhet egentligen, men behövde ta ett kort lån på 5000 och fick det beviljat. Smsade numret som man skulle och fick bekräftat att pengarna skulle utbetalas direkt ( jag har swedbank )
Inga pengar har dykt upp på kontot och så som jag förstod det skulle det komma under samma dag. Det har gått 3 dagar. Så än sålänge inget positivt, och tyvärr läste man inte det här inlägget för 3 dagar sedan..

Hej! Har ingen direkt erfarenhet egentligen, men behövde ta ett kort lån på 5000 och fick det beviljat. Smsade numret som man skulle och fick bekräftat att pengarna skulle utbetalas direkt ( jag har swedbank )
Inga pengar har dykt upp på kontot och så som jag förstod det skulle det komma under samma dag. Det har gått 3 dagar. Så än sålänge inget positivt, och tyvärr läste man inte det här inlägget för 3 dagar sedan..
Aj då! Vet att de inte kör med direktutbetalningar och man kan få pengarna när det inte är öppet för banken dvs som typ när du får in en lön (00:00) vet att det tog lite tid både för mig och tjejen att få pengarna. Märkligt att man inte kan swisha in betalningar. Mycket oseriösa företag både Minifinans och Alektum....har du fått pengarna ännu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp