Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När togs skulder bort från inkasso efter avklarad skuldsanering.?

Som rubriken lyder. När tog inkassobolagen bort era skulder efter avklarad skuldsanering.? Vad jag förstått är detta inget dom måste göra.
Men är ett intressant ämne då man hör så olika. Måste man själv ligga på eller är detta något som skall eller bör ske efter en viss tid?

Rent generellt så skulle jag säga att om de rensar så gör de det efter att sista utbetalningen från ens sanering gjorts. För min del tjorvade ju både Intrum o Alektum (Kortfattat..de skulle ha betalt för sånt som ingått i min sanering). De rensade efter påtryckning från mej när anmärkte på att de försökte kräva mej på betalt. Min sanering var slut maj-22. Borgenärerna fick sin betalning från kfm juli-22 och det var kanske i oktober-22 som det rensades.
Handelsbanken (inte inkasso alltså) rensade oxå på hösten.
Hade många fler borgenärer men har inte riktigt koll på om o när de rensade.

Som rubriken lyder. När tog inkassobolagen bort era skulder efter avklarad skuldsanering.? Vad jag förstått är detta inget dom måste göra.
Men är ett intressant ämne då man hör så olika. Måste man själv ligga på eller är detta något som skall eller bör ske efter en viss tid?
Dom vill nog ha sista betalningen sen gör dom det ganska snart men behöver inte prioritera det direkt, dom kan ta det när dom har lust. Kräva betalt får dom inte dock.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp