Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När ska en "omprövan" vara betald

Hej,
Har en aningen komplex fråga.

Om jag omprövar (dubbel lön) jag vet inte vad det blir men vi gör det enkelt!

Om jag skulle få 100.000 mer i lön - då kommer jag 26:e januari att ompröva. Anledningen till att jag gör det just 26:e är för att jag då vet hur mycket jag får i semester och skit.

Men min fråga är följande - om jag omprövar och KFM säger någon gång i juni eller juli, ja du Terry_ det är bara till att punga upp 100.000.

Då är min fråga följande. Om jag i ett hypotetiskt scenario är sjuk oansvarig och bränner alla pengar på kvinnor och sprit, vad händer om jag inte kan betala dessa 100.000 i juni? Innebär det att hela min skuldsanering går åt helvete eller innebär det att man får utmätning på denna summan eller vad händer om man inte betalar beloppet som kommer i samband med en omprövan och ännu viktigare, hur lång tid får man på sig att betala är det 1 dag eller 1 månad eller vad är praxis?

Provar här innan jag ringer till Skuldsaneringen för det går inte att få tag på dom.

Om du bränner pengarna trots att du vet att kf nog vill ha dom och att det kan förstöra din skusan så har du ju bevisat att du fortfarande inte kan hantera pengar och då faller ju hela idén med skuldsanering så det är kanske bäst om den avslutas?

Utmätning tror jag inte det blir utan det blir väl som om du missat några månadsinbetalningar? Så antingen betalar du ikapp eller så är det kört...

Om du bränner pengarna trots att du vet att kf nog vill ha dom och att det kan förstöra din skusan så har du ju bevisat att du fortfarande inte kan hantera pengar och då faller ju hela idén med skuldsanering så det är kanske bäst om den avslutas?

Utmätning tror jag inte det blir utan det blir väl som om du missat några månadsinbetalningar? Så antingen betalar du ikapp eller så är det kört...

Det är det jag frågar mig. Sen undrar jag också om man ska betala in summan 1 dag senare eller 1 år. eller en månad eller vad som gäller.

Ge fan i att sätta dig i den sitsen så är frågan ointressant.

Ge fan i att sätta dig i den sitsen så är frågan ointressant.

Jo men det är mycket som är intressant tycker jag, har inte själv utmätning eller inkasso men ställt 20 frågor inom området för att jag vill lära mig och dessutom för att jag hjälper många människor med deras ekonomi.

Detta är ett forum där det finns mycket kompetens och ju mer man kan desto mer är man värd så frågan är inte ointressant bara för att jag själv inte påverkas.

Jag kommer aldrig hamna i rymden heller men tycker det är jätteintressant att läsa om planeter och hur en rymdresa går till.

Om du ringer, ring då gärna 5 ggr och tala med 5 olika personer där och se hur många olika tidsangivelser du får på dig att betala in pengarna.

Du får nog ungefär samma resultat här ;)

Det är nog lite det som är grejen...har inte så stort intresse för det eftersom jag inte själv kommer att hamna i sitsen men däremot är jag desto mer nyfiken på hur man ska ompröva om betalplanen är slut, men även där tycks svaren variera kraftigt - både här och om man frågar KF :D

får du beslut på att betala in borde det hamna på nästa månad att betala in och missar du att betala röknas det som en missad betalning och grund till omprövning efter x tid?!

När jag gjorde omprövning för betala mindre så drog dom av överskottet jag betalat sedan månaden jag ansökte till beslut.

Gissar man gör ungefär samma vid detta när man ska betala mer att du lägger kostnaden på tiden kvar av skuldsaneringen framåt, sökt omprövning själv nu och ska betala mer.

Vet inte hur mycket mer det blir dock kan likväl få avslag men lönen har ökat 10k

Men så mycket andra kostnader som ökat och barn på heltid istället nu så vet inte om dom ger avslag. Får det till jag ska betala ca 3–3500 mer är 3 år sen sist och hyran själv har väl ökat 5% per år sedan dess.

får du beslut på att betala in borde det hamna på nästa månad att betala in och missar du att betala röknas det som en missad betalning och grund till omprövning efter x tid?!

Vet du detta eller gissar du :D?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp