Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När man får utmätning på lön, kan jag komma in med lösören till kfm så att detta går till auktionsförsäljningen.

Ursäkta ifall min fråga låter luddigt.

Jag har sett när jag har gått in på kfm auktionssida att många saker auktioneras till väldigt högt pris. Även objekt som kan vara svårsålt normalt sett.

Jag kommer hamna hos kfm snart, dem kommer göra en utmätning på lönen. Kan man komma in med lösören som jag väljer själv för att dem ska sälja på auktion. För att få ner mitt skuldsaldo?
Eller brukar dem fråga mig ifall jag har värdesaker hemma till försäljning. För det är väl väldigt sällan dem gör utmätning i hemmet?

Det är väl så att om du erkänner att du har värdefulla föremål hemma så garanterar du en utmätning i hemmet eftersom KFMs uppgift är att få så mycket pengar de kan till sina uppdragsgivare, inom lagens råmärken förstås.

Jag tänkte mer ifall man kan säga, jag har lite jackor av värde, lite märkeskläder.

Jag vill undvika att dem kommer hem till mig, pga det är pinsamt, samt att dem kanske vill ta med något mer jag inte vill att dem ska ta. Tänkte om man kunde komma ner med allting utan värde till kontoret?

Jag tänkte mer ifall man kan säga, jag har lite jackor av värde, lite märkeskläder.

Jag vill undvika att dem kommer hem till mig, pga det är pinsamt, samt att dem kanske vill ta med något mer jag inte vill att dem ska ta. Tänkte om man kunde komma ner med allting utan värde till kontoret?
Det utan värde vill de nog inte ha;)

det är väl att jag inte vill att de ska ta saker med värde också. Men vill ändå vara schysst och komma in med delar utav värde
Skulle jag vara personal på kronofogden, skulle jag om en person kom ner med "allt" av värde självmant, direkt fatta misstankar om att det fanns mer att hämta, även om du talar om att du gör det för att slippa ett pinsamt hembesök .

Skulle jag vara personal på kronofogden, skulle jag om en person kom ner med "allt" av värde självmant, direkt fatta misstankar om att det fanns mer att hämta, även om du talar om att du gör det för att slippa ett pinsamt hembesök .
Haha, du har rätt. Den känslan hade jag också haft. Bättre att ha saker utan värde hemma hos en vän eller liknande. Be kfm komma hem och kolla på saker dem ska utmäta antar jag?

Haha, du har rätt. Den känslan hade jag också haft. Bättre att ha saker utan värde hemma hos en vän eller liknande. Be kfm komma hem och kolla på saker dem ska utmäta antar jag?
Ta bort sånt som du har affektionsvärde till om det har värde och sånt du absolut vill ha kvar av värde. Men ser det då ovanligt tomt ut eller det är damfläckar från foten av en 75" värsting tv på en tvbänk så kan du räkna med att få ett besök till inom rimlig framtid.

Ja du kan ta saker till kfm och begära (anvisa) de för utmätning. Kfm avgör dock om det ska utmätas.
Det händer lite då och då, min sektion har det kanske varannan-var tredje månad eller så.
Allt från smycken klockor och vapen till fordon.

Ja du kan ta saker till kfm och begära (anvisa) de för utmätning. Kfm avgör dock om det ska utmätas.
Det händer lite då och då, min sektion har det kanske varannan-var tredje månad eller så.
Allt från smycken klockor och vapen till fordon.
Okej, då kan jag bara gå till kontoret och anvisa sakerna för utmätning. Har ni värderare på kfm som värderar ifall varan är något att ha?
Tänker att ni borde ha bred kunskap om något är värt något eller inte

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp