Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När kommer dom flesta årsbeskeden tror ni ?

Jag är inne på mitt andra år med skusan och jag har endast fått en årsbesked. Ifrån entercard där jag hade betalat 20 000 i ränta. Men de andra borgenärerna är det väldigt tyst ifrån. Som tex Avida, Lowell, Intrum, Marginalen.

Men det är inte huvudsaken - så länge det inte blir restskatt så är jag nöjd.
I stort sett alla mina skulder som ingår i skuldsaneringen ligger hos Lowell eller Intrum, och ingen av dom drar av betalningarna mot ränta utan mot kapitalskulden. (Vilket är korrekt så klart )

Det är ju möjligt att de drar mot kapitalskulden för på deras hemsida så är endast förra året registrerat.
På min sida står det ( summa) är rapporterat till Skatteverket . Alla års ränteuppgifter ser likadana ut, skuldsanering eller inte ( på min sida iaf).

Fick från resurs bank och länsförsäkringar idag per post..

Jag har förstått att Skatteverket skickar vidare deklarationerna (färdigbehandlade årsinkomster/taxeringsuppgifter) till UC och andra kreditupplysningsföretag en gång per år, i början av september.
Stämmer det att detta är den enda gången UC officiellt uppdaterar årsinkomsterna?

Samtidigt har jag hört att det finns fyra andra tidpunkter under året (april, juni, augusti och december) då uppgifter rörande inkomster också uppdateras på något sätt.
Är det korrekt att dessa bygger på arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI) – alltså preliminära löneuppgifter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp