Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När försvinner betalningsanmärkning och krediter efter skuldsanering?

Jag har en pågående skuldsanering som äntligen är klar nu den sista oktober! I min kreditupplysning så har jag en anmärkning gällande saneringen och det står att den registrerades 13/4-21, kommer den finnas kvar till 13/4-26 eller försvinner den i samband med att saneringen avslutas i oktober? Har fått så många olika svar så vet inte vad jag ska gå på…
Står dessutom att jag har två beviljade krediter, det är alltså krediter jag hade innan saneringen. Försvinner dom automatiskt från upplysningen eller behöver jag kontakta kreditgivarna?

Jag har en pågående skuldsanering som äntligen är klar nu den sista oktober! I min kreditupplysning så har jag en anmärkning gällande saneringen och det står att den registrerades 13/4-21, kommer den finnas kvar till 13/4-26 eller försvinner den i samband med att saneringen avslutas i oktober? Har fått så många olika svar så vet inte vad jag ska gå på…
Står dessutom att jag har två beviljade krediter, det är alltså krediter jag hade innan saneringen. Försvinner dom automatiskt från upplysningen eller behöver jag kontakta kreditgivarna?
Är den inledd 13/4-21 och du har förkortad betalplan så är din skuldsanering inte klar.
En skuldsanering är alltid, minst 5 år för privatpersoner.
Så anmärkningen kommer ligga kvar till 2026 om den inleddes -21.

Om den dääremot är inledd i oktober 2020 så kommer den försvinna nu.

Va nog lite otydlig. Saneringen inleddes 30/10-20 och den 13/4-21 fick jag ett beslut. Saneringen är klar 30/10-25

Va nog lite otydlig. Saneringen inleddes 30/10-20 och den 13/4-21 fick jag ett beslut. Saneringen är klar 30/10-25
Det är inledandedatum som gäller. Det som hänt på din upplysning är att 13/4 ändrades anmärkningen "inledd skuldsanering" (nått sånt står det..) till "skuldsanering beviljad" ist. Därför ser det ut som att saneringen skulle vara till 13/4-26 men det räknas från inledande datum så din sanering är klar 30/10-25. Då försvinner anmärkningen.
En del avslutar inte krediterna på UC förrän saneringen är klar. Jag hade ett par sådana som försvann när saneringen var klar. Nått lån försvann inte förrän de fått sista inbetalningen fr KFM.
Men håll koll o det är aldrig fel att kontakta dom om de inte plockar bort det när du är klar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp