Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När får man bättre kreditvärdighet?

Ibland blir livet som det blir, vilket resulterade i många små lån för att tillfälligt lösa akuta situationer, vilket gav mig dålig kreditvärdighet.
Dessa blev väldigt dyra varje månad och ekonomin blev svår.
Jag ringde till seriösa bolag som wasa kredit, men blev nekad just pga min kreditvärdighet, de sa att jag fick återkomma när min kreditvärdighet var bättre.

Så tog ett lån hos Nstart, bättre månadskostnad, men jag har fattat att dem är dyra i det långa loppet.
Så planen är att byta till Wasa kredit när min kreditvärdighet är bättre.

Men hur lång tid tar det innan kreditvärdigheten blir bättre?
Kan man kolla sin egen kreditvärdighet någonstans gratis? och vad måste i sånt fall kreditvärdigheten ligga på för att man ska kunna få ett lån hos tex wasa kredit?

Finns det något bolag ni tycker är bättre och billigare än Wasa kredit?

Senast ändrad:
Ladda ner Kreddy så ser du din score gratis.
Förfrågningar försvinner 12 månader efter de togs.

Du bör ha minst ”Bra” score för att kunna ta ett okej lån, under 5.

Det finns många låneaktörer som är billigare och bättre -i första hand brukar ens egen lönebank ge bäst villkor. Annars skiljer det sig beroende på din situation och ditt UC-betyg.

Ladda ner Kreddy så ser du din score gratis.
Förfrågningar försvinner 12 månader efter de togs.

Du bör ha minst ”Bra” score för att kunna ta ett okej lån, under 5.

Det finns många låneaktörer som är billigare och bättre -i första hand brukar ens egen lönebank ge bäst villkor. Annars skiljer det sig beroende på din situation och ditt UC-betyg.
När mitt score är "bra", är det värt att använda tex lendo eller liknande för att hitta bästa lånet?
eller är det bättre att kontakta bankerna direkt?

Ibland blir livet som det blir, vilket resulterade i många små lån för att tillfälligt lösa akuta situationer, vilket gav mig dålig kreditvärdighet.
Jag ringde till seriösa bolag som wasa kredit, men blev nekad just pga min kreditvärdighet, de sa att jag fick återkomma när min kreditvärdighet var bättre.

Så tog ett lån hos Nstart, bättre månadskostnad, men jag har fattat att dem är dyra i det långa loppet.

Kan man kolla sin egen kreditvärdighet någonstans gratis? och vad måste i sånt fall kreditvärdigheten ligga på för att man ska kunna få ett lån hos tex wasa kredit?

Nyfiken vad fick du i ränta hos Nstart,o belopp?(endast om du vill dela med). Inte hört eller sett bra om dem här i forumet.

Ja kreddy är ju gratis, tycker dock minUC var värt o betala 49kr för varje mån för. Men, annars kreddy.

Precis som @Betty säger, helst ska du ligga på "bra" och under 5 i betyg. Dock kan man få med "mindre bra", men då med högre ränta. Har fått lån med "mindre bra"...tror 3-4 ff högst enligt egen erfarenhet men då dåliga villkor(ränta, o mindre belopp än önskat). Men möjligt. Så har du möjlighet vänta tills du ligger på "bra". Sen räknar dem väl in annat som inkomst,skattat o antal krediter osv så kan skilja sig mellan 2pers som har exakt samma score i vad dom vill låna och räntan.

Edit:såg nu att du skrev att du ligger på "bra" sorry. Hur många uc:n? Låneförmedlare som lendo är bäst då en uc tas men du får så många fler chanser än om en enda bank skulle säga nej o du får ytterligare en uc ff från den.

Senast ändrad:

Vad menade Wasa Kredit var för högt kreditbetyg som Du hade då och vad ansåg dom vara ett tillräckligt bra betyg?

Nyfiken vad fick du i ränta hos Nstart,o belopp? Inte hört eller sett bra om dem här i forumet.

Ja kreddy är ju gratis, tycker dock minUC var värt o betala 49kr för varje mån för. Men, annars kreddy.

Precis som @Betty säger, helst ska du ligga på "bra" och under 5 i betyg. Dock kan man få med "mindre bra", men då med högre ränta. Har fått lån med "mindre bra"...tror 3-4 ff högst enligt egen erfarenhet men då dåliga villkor(ränta, o mindre belopp än önskat). Men möjligt. Så har du möjlighet vänta tills du ligger på "bra". Sen räknar dem väl in annat som inkomst,skattat o antal krediter osv så kan skilja sig mellan 2pers som har exakt samma score i vad dom vill låna och räntan.

Edit:såg nu stt du skrev att du ligger på "bra" sorry. Hur många uc:n? Låneförmedlare dom lendo är bäst då en uc tas men du får så många fler chanser än om en enda skulle säga nej o du får ytterligare en uc ff från den.
120k, ränta 20.45%, så inte så bra. Därför jag kommer vilja byta när mitt score är bättre.
Det blev dock billigare månadskostnad att samla alla små lån hos Nstart, så positivt att dem iallafall gav mig den möjligheten nu när jag behövde det.
Hur läser man av Kreddy, vilka siffror är bra? som jag har fattat det är 0,1 utmärkt, 0,2-0,9 mycket bra, 1-4 bra, 4-25 mindre bra

Jag ligger inte på bra just nu, dock när mitt score ligger på bra så undrar jag vart man vänder sig för att få ett bättre lån, om det är tex lendo eller liknande :)

Vad menade Wasa Kredit var för högt kreditbetyg som Du hade då och vad ansåg dom vara ett tillräckligt bra betyg?
Vet inte exakt. De såg att jag hade ansökt om små lån i september, och dessa behövde försvinna innan dem kunde kolla på min ansökan.
Jag antar att min kreditvärdighet blir bättre när de försvinner.

Men efter att ha kollat runt verkar Wasa kredit vara ganska dyra i räntor?

120k, ränta 20.45%, så inte så bra. Därför jag kommer vilja byta när mitt score är bättre.
Det blev dock billigare månadskostnad att samla alla små lån hos Nstart, så positivt att dem iallafall gav mig den möjligheten nu när jag behövde det.
Hur läser man av Kreddy, vilka siffror är bra? som jag har fattat det är 0,1 utmärkt, 0,2-0,9 mycket bra, 1-4 bra, 4-25 mindre bra

Jag ligger inte på bra just nu, dock när mitt score ligger på bra så undrar jag vart man vänder sig för att få ett bättre lån, om det är tex lendo eller liknande :)
Okk. Förstår, var/är i liknande sits. Valde ett samlingslån med intr så bra ränta men måste börja nånstans, fick också ner månadskostnader. Allt är bättre än det man redan hade/har.

Jämförde kreddy och minuc och dem skiljer sig lite men ja precis! Man vill ha en låg siffra. Under 5 hamnar man på "bra". Låneförmedlare skulle nog dem flesta säga. Lendo och zmarta verkar va dem mest populära, där lendo tror jag dem flesta ändå väljer som jag sett runtom i forumet. Jämför upp till 40 olika banker

Okk. Förstår, var/är i liknande sits. Valde ett samlingslån med intr så bra ränta men måste börja nånstans, fick också ner månadskostnader. Allt är bättre än det man redan hade/har.

Jämförde kreddy och minuc och dem skiljer sig lite men ja precis! Man vill ha en låg siffra. Under 5 hamnar man på "bra". Låneförmedlare skulle nog dem flesta säga. Lendo och zmarta verkar va dem mest populära, där lendo tror jag dem flesta ändå väljer som jag sett runtom i forumet. Jämför upp till 40 olika banker
Tack för tipset.
Då är det bara att kämpa med att försöka betala av så mycket som möjligt, och vänta tills min siffra hamnar på bra, och då får jag testa Lendo och zmarta och se om de kan erbjuda något bättre :)

Men efter att ha kollat runt verkar Wasa kredit vara ganska dyra i räntor?

Jag tog lån hos Wasa kredit när jag sökte via Lendo då det var mest fördelaktigt. Visst det finns andra aktörer som har lägre räntor än Wasa kredit. Fast det innebär inte att du får bäst ränta hos den långivare som har lägst satt räntespann.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp